همایش تجلیل از مادران شهدای جاویدالاثر در ارومیه برگزار شد
کد خبر: 4023120
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴

همایش تجلیل از مادران شهدای جاویدالاثر در ارومیه برگزار شد

همایش تجلیل از مادران شهدای جاویدالاثر در ارومیه با حضور نماینده‌ ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و مادران شهدا برگزار شد.

همایش تجلیل از مادران شهدای جاویدالاثر در ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌جمعه ارومیه،  دوم دی‌ماه، در مراسم تجلیل از مادران شهدای جاویدالاثر، اظهار کرد: مقام و منزلت شهدا در دین اسلام بسیار بالا و رفیعی بوده  که بنا به تصریح اهل‌ بیت(ع) بالاتر از شهادت عملی وجود ندارد.

وی افزود: به سبب مقام و منزلت شهادت، اهل‌ بیت(ع) همواره در آرزوی شهادت بودند و برای خود و نزدیکان خود از خداوند طلب شهادت می‌کردند.

حجت‌الاسلام قریشی بیان کرد: برگزاری مراسم گرامیداشت شهدا و خانواده شهدا بسیار مهم بوده و حضرت امیرالمؤمنین(ع) از هر فرصتی برای زنده کردن یاد شهدا در جامعه استفاده کرده و مسئله زنده نگه‌ داشتن یاد و نام آن‌ها و بیان اهداف شهدا ادامه مسیر اهل‌ بیت(ع) است.

وی ادامه داد: شهدا در روز قیامت از مقام شفاعت برخوردار خواهند شد و در ابتدا از پدران و مادران خود شفاعت خواهند کرد و خوشا به حال مادران آن‌ها، چراکه فرزندان خود را به‌عنوان ذخیره عالم قیامت نزد خداوند فرستاده‌اند.

امام‌جمعه ارومیه تصریح کرد: مادران شهدا مقام بسیار بالایی دارند؛ براساس فرمایشی از امام خمینی(ره) مادران شهدا در روز قیامت از مقام شفاعت برخوردار خواهند بود و هرچه سختی عمل بیشتر باشد ثواب بیشتری دارد و مادران شهدایی که جسم مطهر فرزندان آن‌ها پیدا نشده مقام والاتری نسبت به سایر این عزیزان دارند.

انتهای پیام
captcha