افزایش فعالیت مراکز 16 ساعته کرونا در فارس
کد خبر: 4022839
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳

افزایش فعالیت مراکز 16 ساعته کرونا در فارس

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام خطر مواجهه با موج جدید کرونا در اثر شیوع سویه امیکرون و آماده‌باش مجموعه سلامت برای مقابله با آن، از افزایش فعالیت مراکز ۱۶ ساعته استان با هدف تقویت برنامه‌های پیشگیری و شناسایی بیماران خبر داد.

سیدوحید حسینی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، سیدوحید حسینی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز امروز، اول دی‌ماه در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مبارزه با کرونا استان با اعلام خطر مواجهه با موج جدید کرونا در اثر شیوع سویه امیکرون و آماده‌باش مجموعه سلامت برای مقابله با آن گفت: در این راستا فعالیت مراکز ۱۶ ساعته استان با هدف تقویت برنامه‌های پیشگیری و شناسایی بیماران افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای اجرای برنامه‌های عملیاتی مقابله با سویه جدید امیکرون در مجموعه سلامت استان پیش‌‌بینی شده است، گفت: قدرت سرایت‌پذیری امیکرون بسیار بالاست و افراد دارای علائم لازم است هر چه سریع‌تر به پزشک خانواده و یا مراکز ۱۶ ساعته منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا مراجعه کنند تا از گسترش چرخه‌های انتقال این بیماری پیشگیری شود.

حسینی با تأکید بر اینکه ماسک زدن همچنان از ابتلای افراد به بیماری پیشگیری می‌کند، از مردم خواست تا از حضور در تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی بپرهیزند.

وی از افرادی که نوبت دُز سوم آنان فرا رسیده نیز خواست تا هر چه سریع‌تر به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند تا ایمنی خود را در برابر این بیماری افزایش دهیم و افزود: با وجود آمارهای پایین کرونا در شرایط کنونی، ورود سویه جدید بیماری، نگرانی‌ها را افزایش داده و لازم است نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، پایبندی جدی داشته باشیم.

حسینی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای دسترسی مناسب مردم استان به مراکز واکسیناسیون در فارس مهیا شده است، گفت: افراد بالای ۱۸ سال که سه ماه از تزریق واکسن آن‌ها (انواع واکسن) گذشته است نیز می‌توانند برای دریافت واکسن نوبت دُز سوم خود به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه به بررسی آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی شبانه روز گذشته تاکنون در فارس، آمار ابتلا در مناطق مختلف استان، علت‌های جان‌باختن مبتلایان، وضعیت بیماران در بخش‌های کووید۱۹ بیمارستان‌های استان و روند بهبودی بیماران پرداخت.

انتهای پیام
captcha