کهگیلویه‌وبویراحمد در بودجه سال ۱۴۰۱ رتبه ۱۸ را دارد
کد خبر: 4022698
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱

کهگیلویه‌وبویراحمد در بودجه سال ۱۴۰۱ رتبه ۱۸ را دارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: این استان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ رتبه ۱۸ کشور را داراست و این وضعیت خوب استان را در بودجه سال آینده نشان می‌دهد.

نشست شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه‌وبویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی استانداری استان، علی شهابی‌نسب، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه‌وبویراحمد روز گذشته، 30 آذرماه در نشست شورای برنامه‌ریزی استان که با موضوع بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ برگزار شد، اظهار کرد: استان کهگیلویه‌وبویراحمد در لایحه بودجه ۱۴۰۱ رتبه ۱۸ را دارد و این وضعیت خوب استان را در بودجه سال آینده نشان می‌دهد.بودجه استان کهگیلویه‌وبویراحمد در لایحه آینده بیش از دو هزار میلیارد تومان است.

همچنین، سید علی احمدزاده، استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد نیز در این نشست با اشاره به افزایش اعتبارات استان در بودجه ۱۴۰۱، افزود: اعتبارات کل کهگیلویه‌وبویراحمد در لایحه بودجه ۱۴۰۱ حدود ۲ هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با همه محرومیت‌ها از جمله وضعیت نامطلوب بیشتر جاده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد این اعتبارات کم است و جوابگوی طرح‌ها و مشکلات استان نیست و با این حال باید مدیران دستگاه‌های اجرایی اعتبارات را جذب کنند.

استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه برخی طرح‌های عمرانی ملی در استان کهگیلویه و بویراحمد در لایحه ۱۴۰۱ به دلیل نداشتن ماده ۲۳ همه حذف و یا برخی اصلاح شدند، اضافه کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برای گرفتن پیوست زیست محیطی طرح‌ها بکوشند تا مجوز ماده ۲۳ طرح‌ها اخذ و قبل از تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۱ این طرح‌ها تصویب شوند.

احمدزاده ابراز کرد: برای نمونه «سد آبریز» یکی از طرح‌های ملی استان به دلیل نداشتن مجوز زیست محیطی از بودجه سال ۱۴۰۱ حذف شد و نیاز است پیوست‌های فرهنگی و امنیتی طرح‌های استان جدی‌تر گرفته شود.

وی با اشاره به دیدار با رئیس‌جمهور در آینده نزدیک، تصریح کرد: به‌زودی به همراه مجمع نمایندگان استان در دیداری با رئیس‌جمهور پیرامون رفع مشکلات این استان در حوزه‌های مختلف گفت‌وگو خواهیم کرد.

استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه این دیدار با حضور رئیس‌جمهور و نمایندگان و استانداران کهگیلویه و بویراحمد، فارس و بوشهر در روز پنجشنبه هفته جاری برگزار می‌شود، ادامه داد: تلاش می‌شود مسائل و مشکلات موجود در حوزه‌های مختلف استان به‌طور کامل و سریع‌تر برآورد شود تا بتوانیم برای موارد اولویت دار و مهم در این نشست طرح موضوع کنیم.

احمدزاده با اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور در مهرماه امسال به استان هم اشاره و بیان کرد: در این سفر ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای جاده«یاسوج به سی‌سخت» اختصاص یافت که این مبلغ بیشترین اعتباری بود که برای یک طرح استانی در استان کهگیلویه‌وبویراحمد در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha