برگزاری جلسه اعضای هیئت مدیره اتحادیه‌ قرآنی در اردبیل
کد خبر: 4022494
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱

برگزاری جلسه اعضای هیئت مدیره اتحادیه‌ قرآنی در اردبیل

جلسه اعضای هیئت مدیره اتحادیه قرآنی در راستای پیگیری فعالیت‌های قرآنی و حمایت از موسسات قرآنی استان برگزارشد.

برگزاری جلسه اعضای هیئت مدیره اتحادیه قرآنی در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، جوادانصاری، رئیس شورای شهر اردبیل، ۲۹ آذرماه، در جلسه اعضای هیئت مدیره اتحادیه قرآنی استان با تاکید بر انجام فعالیت‌های قرآن و تربیت نسل امروز و آینده با آموزه های قرآنی، اظهار کرد: در راستای حمایت از فعالیت‌های قرآنی و موسسات قرآنی اردبیل هماهنگی‌های لازم را در خصوص اختصاص بودجه قرآنی برای سال ۱۴۰۱ انجام خواهیم داد.

رئیس شورای شهر اردبیل با بیان اینکه شهر اردبیل تنها شهری است که پروانه ساخت برای تعداد موسسات خیریه بصورت رایگاه انجام می‌گیرد، افزود: در راستای احداث موسسات خیریه و مشابه آن پروانه ساخت تا ۷۵ درصد تخفیف انجام خواهد شد و به دنبال این هستیم که طبق قوانین و مقررات این را به ۱۰۰ درصد تخفیف و بصورت رایگان اعمال کنیم.

در ادامه حجت‌الاسلام ستوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه شهر اردبیل داری شهردای قرآنی و یکی از فعالین قرآنی است، گفت: این بزرگترین ظرفیتی است که برای شهر اردبیل ایجاد شده که موسسات قرآنی به ویژه اتحایه می‌تواند در راستای وظایف و فرامین قرآن و عمل به این فریضه الهی گام موثری را برای ترویج و توسعه قرآن بردارد.

حجت‌الاسلام ستوده با اشاره به اینکه استان اردبیل همواره در فعالیت‌های قرآنی جزو ۵ استان برتر کشور است، تصریح کرد: اگر نام اردبیل به برکت قرآن در کشور زبان زد است به برکت انسان‌هایی است که در راستای توسعه و ترویج دین و کلام الهی در سطح استان قدم بر می‌دارند که باید قدر و ارزش این مردم قرآن دوست اردبیل را بدانیم.

نهضت حورزاده، مدیر عامل موسات قرآنی استان اردبیل هم با اشاره به اینکه استان اردبیل از ۶۳ موسسه قرآنی فعال برخوردار است، گفت: اتحادیه موسسات قرآنی و موسسات زیر مجموعه این اتحادیه از دو ارگان سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز رسمی برای فعالیت‌های قرآنی در سطح استان دارند که این اتحادیه متعلق به همه موسسات قرآنی در سطح استان اردبیل است.

مدیر عامل اتحادیه موسسات قرآنی افزود: در کنارموسسات قرآنی ۱۰۰ خانه قرآنی روستایی و شهری هم به فعالیت‌های قرآنی مشغول هستند که نیازهست توسط مسئولین استانی توجه ویژه ای به لحاظ حمایت مالی و معنوی به فعالیت های قرآنی در سطح استان بشود.

انتهای پیام
captcha