پایان 33 سال چشم انتظاری خانواده معظم شهید «غفوری باغکی»
کد خبر: 4022140
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۷

پایان 33 سال چشم انتظاری خانواده معظم شهید «غفوری باغکی»

انتظار 33 ساله همسر، خواهر و برادران شهید والامقام «علی غفوری باغکی» در لطف آباد درگز استان خراسان رضوی به پایان رسید.

پایان 33 سال چشم انتظاری خانواده معظم شهید «غفوری باغکی»به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید خراسان رضوی، آیین تکریم و استقبال از خانواده شهید افتخار آفرین «علی غفوری باغکی» یکشنبه 28 آذر در شهرستان درگز با حضور با شکوه آحاد مردم و مسئولان در میدان شهید «صیاد شیرازی» این شهرستان برگزار شد.

در مراسمی که بر سر مزار این شهید حماسه آفرین دفاع مقدس و با حضور فرماندار، امام جمعه، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، تنی چند از روسای ادارات شهرستان درگز و تایباد و آحاد مردم بخش لطف آباد برگزار شد، با قرائت فاتحه و اهدای شاخه‌های گل با آرمان های شهدا تجدید عهد و پیمان بستند.

ابراهیم مکتبی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان درگز در در این مراسم گفت: پیکر مطهر شهید «علی غفوری باغکی» که هویت آن به تازگی بر اساس آزمایش DNA شناسایی شده است، به عنوان شهید گمنام در بخش لطف آباد از توابع شهرستان درگز طی مراسمی با شکوه در سوم اسفند 1396 همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به خاک سپرده شده بود.

وی افزود: در این مراسم همسر، خواهران و برادران شهید «علی غفوری باغکی» پس از 33 سال چشم انتظاری برای نخستین بار مزار شهید خود را زیارت کردند. 

در ادامه مریم مرادی، همسر این شهید بزرگوار گفت: شهید پسرخاله من بود که به عقد هم درآمدیم، و حدودا سه سال دوران عقد ما به طول انجامید، که چند نوبت در دوران عقد به جبهه اعزام شد.

وی مهمترین خصلت شهید را مهربانی عنوان کرد و ادامه داد: چند روز از مراسم عروسی ما گذشته بود که ایشان به من گفت: "میخواهم به جبهه بروم، اما این بار فرق می‌کند، یا اسیر می‌شوم و یا شهید می‌شوم"، او سرباز ارتش بود و من چون سن کمی داشتم، خیلی درکی از شرایط  کشور نداشتم، همه برگشتند اما شهید من برنگشت، چندبار خواب دیدم که زنده است همین باعث شده بود سال‌ها چشم انتظار باشم و حتی یک بار به من گفت از "شما بسیار دور هستم"، چند روز قبل از اینکه به ما اعلام شناسایی هویت شهید را بدهند، خواب دیدم، شهید به دیدنم آمده، مطمئن شدم که خبری از همسرم خواهد آمد، امروز خدا را شاکرم که پیکر همسر شهیدم شناسایی شده است.

شهید علی باغکی در 16 خرداد 1346 در تایباد روستای بهلول آباد چشم به جهان گشود و در 21 تیر 1367 در منطقه شرهانی استان ایلام به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

گفتنی است؛ شهرستان درگز از توابع استان خراسان رضوی است که در 270 کیلومتری مشهد مقدس واقع شده است، پرونده 330 شهید، 658 جانباز و 35 آزاده در بنیاد شهید وامور ایثارگران این شهرستان، سند افتخار غیورمردانی است که برای سر بلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جانفشانی، فداکاری ومقاومت کردند وبه انقلاب اسلامی عزت بخشیدند.

فرازی از زندگینامه وصیتنامه شهید «علی غفوری باغکی»:
شهید علی غفوری در خانواده مذهبی و روستای چشم به جهان گشود، خانواده شهید کشاورز و دامدار بودند، وی سپس به عنوان سرباز مشغول به خدمت شد. وی سه سال در دوران عقد بود و چند روز پس از مراسم  عروسی عازم جبهه شد و در  1367/04/21 در منطقه عملیاتی شرهانی مفقود الاثر شد، در سال 1383 به عنوان شهید مفقود الجسد قلمداد  و در سال 1396 تفحص و به میهن بازگشت و در پارک بخش لطف آباد از توابع شهرستان درگز به خاک سپرده شد.

انتهای پیام
captcha