افتتاح نخستین فاز مجتمع قرآنی «سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» در کرمان
کد خبر: 4021919
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰

افتتاح نخستین فاز مجتمع قرآنی «سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» در کرمان

مدیر مجتمع قرآنی شبانه‌روزی «سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی»، از افتتاح ‌نخستین فاز این مجتمع در منطقه کوهپایه کرمان خبر داد و افزود: «مجتمع قرآنی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» چهاردهمین مرکز حفظ یکساله قرآن کریم مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) است.

حجت‌الاسلام مجتبی شادمانی مدیر مجتمع قرآنی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی

حجت‌الاسلام مجتبی شادمانی، مدیر مجتمع قرآنی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان بیان کرد: مجتمع قرآنی «سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» نخستین مجتمع قرآنی شبانه‌روزی وابسته به مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) شهر کرمان است که با هدف ترویج و گسترش فرهنگ قرآن در بین مردم جامعه، به‌ویژه قشر جوان و نوجوان و مقابله با تهاجم فرهنگی ساخته شده است و فاز اول آن 10دی‌ماه امسال همزمان با ایام شهادت سردار دلها افتتاح می‌شود.

وی وجود چنین مؤسسه‌ای را در کشور بی‌نظیر دانست و با بیان اینکه «مجتمع قرآنی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» چهاردهمین مرکز حفظ یکساله قرآن مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) است، گفت: به همت و با مدیریت مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) و با همراهی جمعی از خيّران و قرآن دوستان شهر کرمان این مجتمع به این مرحله رسیده است.

مدیر مجتمع قرآنی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در خصوص دلیل نام‌گذاری این مجتمع به نام شهید سلیمانی، گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی شخصیتی تک بعدی نبود بلکه در تمام زمینه‌ها از جمله در زمینه قرآن حرف برای گفتن داشت، همچنین به دلیل ارادت به ایشان، نام مؤسسه با نام مبارک سردار سلیمانی مزین شد.

شادمانی با بیان اینکه چندین فاز برای مجتمع قرآنی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تعریف شده است، ادامه داد: اولین فاز مجتمع، مرکز حفظ یکساله قرآن است که سالانه از بین نوجوانان و جوانان قرآن‌آموز می‌پذیرد. فاز ۲ این مجتمع طرح رویش‌های مکتب شهید سلیمانی خواهد بود که با رایزنی با نهادهایی مثل آموزش‌وپروش، حوزه‌های علمیه و پادگان‌های آموزشی، دوره‌های کوتاه مدت سه روزه شامل حفظ سوره‌های نسبتاً کوچک قرآن همراه با تفسیر و بیان احکام و برنامه‌های جانبی دیگر همچون روایتگری توسط همرزمان شهید سلیمانی و مدافعان حرم خواهد بود که در طول سال به تناوب برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: فاز سوم مجتمع برگزاری طرح تثبیت قرآن برای حافظان کل قرآن به طور ثابت در این مجتمع خواهد بود و فاز چهارم راه‌اندازی شعبه‌ای از دانشسرای باقرالعلوم(ع) جهت آماده سازی حافظان کل به منظور شرکت در آزمون کارشناسی‌ارشد علوم قرآن و حدیث است و در فاز پنجم مجتمع برنامه راه‌اندازی حوزه علمیه قرآن محور با همکاری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان را خواهیم داشت.

مدیر مجتمع قرآنی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در ادامه به برنامه‌های مجتمع پرداخت و گفت: از جمله برنامه‌ها و کلاس‌های فاز اول این مجتمع کلاس حفظ، مفاهیم قرآن (ترکیبی از تفسیر و ترجمه) تجوید، درس اخلاق، برگزاری مسابقات حفظ در طول دوره(یکساله)، اردوهای سیاحتی زیارتی، نرمش صبحگاهی، ورزش‌های روزانه، هفتگی و ماهانه است.

وی در مورد مراحل ساخت مجتمع تصریح کرد: مرحله ساخت این مجتمع از حدود سه سال قبل در زمینی به مساحت حدود 3هزار متر مربع در منطقه کوهپایه آغاز شد و به مرور زمان، زمین‌های اطراف آن توسط خيران خریداری و یا اهدا شد و اکنون مساحت کل زمین مجتمع بالغ بر دو هکتار است و پیش‌بینی ما این است که در آینده مجموع زمین‌های خریداری شده و یا اهدا شده برای این فعالیت، به 4هکتار برسد. فاز اول این مجتمع در زمینی به مساحت 800متر زیربنا در دو طبقه با اعتبار 5 میلیارد تومان ساخته شده است.

شادمانی با بیان اینکه این مجتمع قرآنی مختص آقایان است و در حال رایزنی برای اهداء قطعه زمینی برای ساخت مرکز قرآنی ویژه بانوان به نام همرزم و همراه همیشگی شهید سلیمانی «شهید حسین پورجعفری» در منطقه کوهپایه هستیم، افزود: استان کرمان به دلیل وجود قبر مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی و وجود جوانان مستعد و علاقه‌مند به قرآن در استان کرمان و استان‌های همجوار این ظرفیت را دارد که به قطب قرآنی کشور و حتی کشور‌های منطقه تبديل شود و در این راستا نیاز به همراهی و همدلی همه مؤسسات قرآنی، ادارات و ارگان‌های دولتی و غیر‌دولتی، خيران، قرآن دوستان و مردم کرمان وجود دارد.

مدیر مجتمع قرآنی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: این مجتمع در یک بازه زمانی طی روزهای 9 و 10دی‌ماه و پس از گردهمایی حفاظ جنوب و جنوب شرق کشور در شهر کرمان و برگزاری مسابقات قرآن ظهر روز جمعه 10دی‌ماه با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری، افتتاح می‌شود و از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال 1401 همزمان با دیگر مراکز شبانه‌روزی حفظ یکساله قرآن ثبت نام خود را از بین جوانان و نوجوانان واجد شرایط، آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha