فعالیت ۱۱۶ مراقب سلامت در مدارس مناطق شهری چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4021280
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸

فعالیت ۱۱۶ مراقب سلامت در مدارس مناطق شهری چهارمحال‌وبختیاری

۱۱۶ مراقب سلامت در چهارمحال و بختیاری بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۲۸۸ مدرسه در مناطق شهری نظارت می‌کنند، در تمامی مدارس حداقل یک رابط بهداشت وجود دارد.

سید راشد جزایری، معاون بهداشتی علوم پزشکی شهرکرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، سید راشد جزایری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ۲۵ آذرماه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا در استان، اظهار کرد: بر اساس محل سکونت، تاکنون ۸۶.۵ درصد جمعیت هدف و براساس محل خدمت در کشور ۸۹ درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری دوز اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند، همچنین ۷۴ درصد جمیت ساکن در استان دوز دوم خود را دریافت کرده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ادامه با ارائه آماری از میزان ابتلای دانش‌آموزان و فرهنگیان به کرونا از ابتدای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جاری، گفت: تاکنون ۶۰۳ دانش‌آموز، ۱۸۶ فرهنگی و هفت خدمتکار در این مدت به کرونا مبتلا شده‌اند، آمار ابتلای این قشر به کرونا نسبت به میانگین کشوری ۴۰ درصد پایین‌تر است.

وی افزود: ۱۱۶ مراقب سلامت در چهارمحال و بختیاری بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۲۸۸ مدرسه در مناطق شهری نظارت می‌کنند، در تمامی مدارس حداقل یک رابط بهداشت وجود دارد.

جزایری در خصوص تزریق دوز بوستر در چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: افراد بالای ۴۰ سالی که واکسن‌های بهارات، سینوفارم و برکت دریافت کرده‌اند و از سه ماه از تزریق دوز سوم آن‌ها می‌گذرد می‌توانند برای تزریق دوز سوم یا یادآور مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۱ هزار و ۱۰۶ نفر معادل پنج درصد جمعیت هدف استان برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا مراجعه کرده‌اند، امیدواریم گروه‌های پرخطر تا قبل از ورود سویه جدید نسبت به تزریق دوز بوستر اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha