سومین جشنواره شعر «خاتم سلیمانی» برگزار می‌شود
کد خبر: 4021229
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
همزمان با سالگرد شهادت سردار دل‌ها؛

سومین جشنواره شعر «خاتم سلیمانی» برگزار می‌شود

دبیر جشنواره شعر «خاتم سلیمانی» از افتتاحیه این جشنواره در پنجم دی‌ماه سال جاری در سالن همایش‌های بین‌المللی منطقه آزاد کیش خبر داد.

 جشنواره شعر خاتم سلیمانیبه گزارش ایکنا از فارس، خلیل شفیعی، دبیر سومین دوره جشنواره شعر خاتم سلیمانی، روز گذشته، ۲۴ آذر ماه در حاشیه نشست خبری سومین دوره جشنواره شعر خاتم سلیمانی و مراسم رونمایی از پوستر جشنواره که در حوزه هنری فارس برگزار شد، گفت: از روز شهادت سردار سلیمانی، اندیشه کاری برای ایشان ایجاد شد.

وی با یادآوری اینکه اسم این جشنواره از بیتی از دیوان حافظ گرفته شده است، گفت: 10روز بعد از شهادت سردار سلیمانی، به همت حوزه هنری فارس، آستان مقدس حضرت شاهچراغ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن ادبی آستان مهر و نهادهای دیگر، اولین جشنواره با حضور ۴۸۰ نفر از شاعران کشور شکل گرفت و اولین کتاب خاتم سلیمانی جمع‌آوری و چاپ شد.

شفیعی با بیان اینکه سعی شده است هرسال یک خصوصیت و ویژگی جدید به این جشنواره اضافه شود، گفت: سال گذشته این جشنواره در سطح بین‌المللی برگزار شد و شاعران فارسی‌زبان از کشورهایی مثل انگلستان، هند، پاکستان، افغانستان، پرتغال و... در دومین جشنواره شرکت کردند.

وی با تصریح اینکه اینکه افتتاحیه سومین جشنواره شعر خاتم سلیمانی در پنجم دی ماه سال جاری در سالن همایش‌های بین‌المللی منطقه آزاد کیش برگزار خواهد شد، افزود: غلامرضا کافی، دبیر علمی جشنواره و علیرضا قزوه، ساجده تقی‌زاده، محمد مرادی و امیرارسلان اشرافی از اعضای هیئت داوران این جشنواره هستند و آثار در حوزه هنری فارس داوری خواهد شد.

دبیر سومین دوره جشنواره شعر خاتم سلیمانی با تصریح اینکه جشنواره های قبلی باعث شناخته شدن شاعران بسیاری شد، گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره در  ۱۳ دی‌ماه روز شهادت سردار سلیمانی در شیراز  در دو فراز برگزار خواهد شد؛ فراز اول از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۷:۳۰ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن شهید دستغیب حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد که تعدادی از شاعران منتخب در این برنامه شعرخوانی می‌کنند. فراز دوم در صورت همکاری صدا و سیمای فارس، از طریق تلویزیون پخش زنده خواهد شد که بیانیه هیئت داوران در این بخش خوانده می‌شود.

وی با اشاره به بخش ویژه امسال که خوانش اشعار شهید سلیمانی است، گفت: پی دی اف کتاب سال گذشته خاتم سلیمانی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد که باید در سه دقیقه به صورت تصویری شعر را خوانده و ارسال کنند. این فیلم‌ها در صفحه اینستاگرام قرار می‌گیرد و از بین آن‌ها، چند نفر انتخاب خواهد شد.

شفیعی با بیان اینکه امیدواریم با حمایت معاونت فرهنگی شهرداری شیراز بتوانیم از جلد سوم کتاب خاتم سلیمانی رونمایی کنیم، گفت: در سومین جشنواره تا کنون، ۶۸۰ رباعی و دوبیتی نو و مجموعاً ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ اثر در قالب غزل، مثنوی، سپید و ادبیات کودک و نوجوان به دبیرخانه کنگره ارسال شده است و این آثار جدید است و کار تکراری در آن نیست.

دبیر سومین جشنواره شعر خاتم سلیمانی در پایان با یادآوری دبیرخانه دائمی کنگره در فضای مجازی از سال گذشته ایجاد شده است، گفت: این جشنواره تا ۳۰ آذرماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را از طریق تلگرام و واتس‌اپ به شماره تلفن ۰۹۱۲۸۴۶۶۶۱۸ ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha