ارسال 1000 اثر از 39 کشور به جشنواره بین‌المللی «تصویرسازی صلح»
کد خبر: 4018919
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴

ارسال 1000 اثر از 39 کشور به جشنواره بین‌المللی «تصویرسازی صلح»

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ارسال بیش از یک هزار اثر از هنرمندان 39 کشور دنیا به نخستین جشنواره بین‌المللی تصویرسازی صلح به روایت شعر سعدی، حافظ و مولانا خبر داد.

جشنواره بین‌المللی «تصویرسازی صلح»، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، محمدحسین انباردار، سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 15 آذرماه در جمع خبرنگاران گفت: نخستین جشنواره بین‌المللی تصویرسازی صلح به روایت شعر سعدی، حافظ و مولانا، شعرای بزرگ ملی، با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و به میزبانی شهر شیراز برگزار می‌شود.

وی افزود: این رویداد فرهنگی و رقابتی از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز و دبیرخانه شهر خلاق برنامه‌ریزی و با حمایت و مشارکت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و نیز کمیسیون ملی یونسکو برگزار شد.

انباردار اظهار کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های ادبی و فرهنگی کشور به ویژه در وادی هنر شعر که یکی از کهن‌ترین و اصیل‌ترین بخش‌های فرهنگی ملت ایران را تشکیل می‌دهد، به وضوح، عشق به انسان و نوع‌دوستی ذاتی ایرانیان را روشن می‌سازد.

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، توجه به ابیات و واژگان شعرای پارسی گوی را حاوی نوع خاص جهان‌بینی مبتنی بر صلح و دوستی و آشتی بین انسان‌ها به عنوان بارزترین موضوع در ایدئولوژی آنان دانست.

وی، اشعار شعرایی همچون سعدی، حافظ و مولانا را از برجسته‌ترین این ابیات معرفی کرد و افزود: حتی شعرایی همچون فردوسی که بیشتر اشعاری در قالب شعر حماسی و جنگ و نبرد می‌سروده‌اند نیز از این جهان‌بینی مبتنی بر صلح و آرامش دور نبوده‌اند و در نشر و ترویج اندیشه صلح بین انسان‌ها سهیم هستند.

انباردار با اشاره به چنین پیشینه فرهنگی و فکری در کشور ایران، انتخاب شهر شیراز به عنوان زادگاه و مدفن دو تن از بزرگترین شعرای شعر پارسی و میزبان نخستین جشنواره تصویرسازی صلح به روایت شعر سعدی، حافظ و مولانا را انتخابی هوشمندانه و کارشناسی شده برشمرد.

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: فراخوان این جشنواره فرهنگی، در تیرماه سال جاری از سوی برگزارکنندگان این رویداد منتشر شد و طی مدت سه ماه، از ۳۹ کشور جهان بیش از یک هزار اثر از ۲۴۶ هنرمند به دبیرخانه این رویداد ارسال شد.

وی ادامه داد: با توجه به اعتبار و جایگاه بین‌المللی این رویداد فرهنگی از چهره‌های برجسته و شناخته شده بین‌المللی در زمینه‌های فرهنگی و هنری همچون محمدعلی بنی اسدی، آرای ازبک از کشور ترکیه، کاظم طلایی، محمدرضا دوست محمدی و یلدا آزرمی به عنوان هیئت داوران این فستیوال استفاده می‌شود.

انباردار بیان کرد: برگزیده نخست این جشنواره مبلغ هزار و پانصد دلار جایزه و نیز دیپلم افتخار و مدال ویژه صلح و دوستی شهر شیراز را به دست می‌آورد و به نفرات دوم و سوم، به ترتیب ۹۰۰ و ۶۰۰ دلار به همراه دیپلم افتخار تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مراسم داوری و آئین اختتامیه این رویداد فرهنگی و هنری اواخر آذر سال جاری برگزار می‌شود، گفت: از آثار برگزیده، نمایشگاهی در شعبه ایرانی کمیسیون ملی یونسکو و سپس در مرکز سازمان یونسکو در شهر ژنو برپا می‌شود.

انتهای پیام
captcha