پذیرای ایده‌های خلاقانه در حوزه‌های نماز و قرآن هستیم
کد خبر: 4021224
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت:

پذیرای ایده‌های خلاقانه در حوزه‌های نماز و قرآن هستیم

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این مرکز به دنبال دریافت ایده‌های خلاقانه در حوزه‌های نماز، قرآن، امر به معروف و نهی از منکر است تا با اجرایی شدن آنها شاهد ارتقای سطح فرهنگ نماز و معارف اسلامی در بین جامعه دانشگاهی باشیم.

جواد باقری، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، جواد باقری، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شامگاه گذشته 24آذرماه، در جلسه ستاد توسعه و ترویج اقامه نماز دانشگاه علوم پزشکی گناباد که در محل این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: در حال بررسی و رصد وضعیت نمازخانه‌های موجود در دانشگاه‌های علوم پزشکی هستیم تا با آگاهی دقیق و درست از شرایط موجود، برای توسعه و تجهیز مساجد و نمازخانه‌های دانشگاه‌ها و واحدهای تابعه آن برنامه‌ریزی کنیم تا در همه واحدها و مراکز تحت پوشش از پردیس‌ و ساختمان‌های اداری دانشگاه‌ها تا خوابگاه‌های دانشجویی، مراکز خدمات جامع سلامت، بیمارستان‌ها و... فضای مناسبی برای اقامه نماز کارکنان و مراجعین فراهم باشد.

وی با تاکید بر اینکه اقامه نماز جماعت در فضاهای دانشگاهی، مراکز درمانی و موسسات تابعه باید با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شود، عنوان کرد: ستادهای توسعه و ترویج اقامه نماز دانشگاه‌ها با شناسایی و احصاء نقاط قوت، ضعف و چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی اقامه نماز در حوزه تحت پوشش خود و رفع موانع و مشکلات احتمالی، بر رونق نمازهای جماعت بیفزایند.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اعضای هیئت علمی، اساتید، دانشجویان و پژوهشگران دانشگاه‌های علوم پزشکی را ظرفیت بالایی برای انجام پژوهش‌های حوزه معنویت و سلامت عنوان و تصریح کرد: جامعه دانشگاهی دانشگاه‌های علوم پزشکی ظرفیت خوبی دارند تا با انجام پژوهش‌های جامع و عالمانه درخصوص نماز، راهکارهای رسیدن به وضعیت مطلوب را احصاء و ارائه نمایند.

باقری با اشاره به نقش محوری و اثرگذار مسئولان و اساتید در ترویج فرهنگ نماز، عنوان کرد: عدم تداخل زمان اقامه نماز با جلسات کاری و کلاس‌های آموزشی در کنار فراهم بودن فضای مناسب از جمله راهکارهایی است که می‌تواند زمینه‌ساز گسترش اقامه نماز جماعت‌های باشکوه در فضای دانشگاهی باشد.

وی از نهج‌البلاغه به عنوان یک الگوی مناسب تربیتی برای زندگی و رشد انسان یاد و بیان کرد: با هدف ترویج این نسخه عملی و کارآمد دین در بین نسل جوان، دوره‌های توانمندسازی برای اعضای هیئت علمی، ائمه جماعت و دانشجویان در نظر گرفته شده است تا بتوانیم مربیانی به عنوان سفیران نهج‌البلاغه تربیت کنیم.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر ضرورت ترویج افکار شهید مطهری، افزود: با هدف آشنایی بیشتر جامعه دانشگاهی با آثار این شهید اندیشمند، دوره توانمندسازی بینش مطهر ویژه اساتید و اعضای هیئت علمی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha