«جمعیت»، سرفصل فعالیت‌ تشکل‌های قرآنی خراسان‌شمالی است
کد خبر: 4021180
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰

«جمعیت»، سرفصل فعالیت‌ تشکل‌های قرآنی خراسان‌شمالی است

سرپرست اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: مسئله جمعیت مهم‌ترین سرفصل فعالیت تشکل‌های قرآنی در استان است.

سید ناصر حسینی،سرپرست اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی به گزارش ایکنا از خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان، سید ناصر حسینی، سرپرست اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در نشست با فعالان و مؤسسات قرآنی شهرستان اسفراین که 24 آذرماه، در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسفراین برگزار شد، اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) درمان تمام مشکلات را قرآن و اهمیت دادن به آموزه‌های قرآنی می‌داند، لذا فعالان قرآنی و نهادهای فرهنگی برای از بین بردن مشکلات جامعه بشریت باید به‌صورت جهادی وارد عمل شوند.

سرپرست اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، فهم قرآن و عمل به آن تأمین‌کننده سعادت بشر در دنیا و آخرت است و مشکلات و گرفتاری‌های امت اسلامی و جامعه بشریت به علت عمل نکردن به معارف قرآنی است.

وی نقش فعالان قرآنی در تبیین مفاهیم قرآن کریم در بین آحاد مردم و تحکیم بنیان خانواده بسیار مؤثر دانست و تصریح کرد: مجموعه‌ها و مراکز فرهنگی و قرآنی می‌بایست تمام تلاش خود را جهت حمایت و پشتیبانی از فعالان و مؤسسات به کار گیرد تا بتوانیم با تکیه‌بر جوانان به سمت تعالی حرکت کنیم.

سید ناصر حسینی با اشاره به ‌پیش رو بودن مناسبت‌های ۹دی تا ۱۹دی (دهه بصیرت) افزود: فعالیت‌های قرآنی در این ایام برای ماندگاری بیشتر و خروجی باکیفیت‌تر، بهتر است به‌صورت مردمی و محوری برگزار شود.

وی در پایان بیان کرد: با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص ازدیاد جمعیت و فرزند آوری از تشکل‌های قرآنی و فرهنگی می‌خواهم با اجرای کارگاه‌ها و برنامه‌های مختلف فرهنگی در این زمینه برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند.

گفتنی است یکی از برنامه‌هایی که در نشست فعالان قرآنی شهرستان اسفراین مطرح شد، تشکیل هیئت اندیشه‌ورز بانوان فعال قرآنی در شهرستان متشکل از نخبگان و فعالان قرآنی بود که یکی از مأموریت‌های مهم آن ورود در عرصه‌های پژوهشی، آموزشی و تربیتی در راستای تربیت نسل جدید و راهنمایی و آموزش برای نیل به اهداف قرآنی است.

 

انتهای پیام
captcha