نشست هیئت مدیره تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت لرستان برگزار شد
کد خبر: 4021004
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴

نشست هیئت مدیره تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت لرستان برگزار شد

نشست هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت لرستان برگزار شد

نشست هیئت مدیره تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت لرستان برگزار شدبه گزارش ایکنا از لرستان، نشست هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت استان لرستان با مدیران قرآنی ادارات‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه لرستان، شامگاه سه‌شنبه ۲۳ آذرماه، برگزار شد.

در این نشست، منصور احمدی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، با اشاره به بحث بیمه فعالان قرآنی، گفت: در سال ۹۴ حدود ۳۷۰ نفر برای بهره‌مندی از این مزیت ثبت‌نام کردند که تاکنون ۲۵۸ نفر بیمه شده و با توجه به تحریم‌ها و شیوع ویروس منحوس کرونا این روند متوقف شد، اما با رایزنی‌های انجام شده به زودی از سر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: طبق مصوبه کمیته تخصصی توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی ذیل شورای فرهنگ عمومی، لرستان میزبان دومین جشنواره ملی آیات با موضوع موشن گرافیک خواهد بود.

در ادامه روح‌الدین بلواسی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت استان لرستان، اظهار کرد: طرح بیمه فعالان قرآنی از سال ۹۴ برگزار شده که از آن سال به بعد خیلی از مؤسسات به ثبت رسیده‌ و در انتظار بیمه هستند.

وی عنوان کرد: یکی‌از فعالیت‌های ما توانمندسازی مدیران مؤسسات و مربیان آن‌هاست که به صورت آموزشی برگزار می‌شود، یکی‌از انتظارات ما از دستگاه‌های متولی فعالیت‌های قرآنی برون‌سپاری کارهای قرآنی است که در این راستا یک تفاهم‌نامه با سازمان اوقاف و امور خیریه بسته شده‌است.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت استان لرستان ادامه داد: همچنین تفاهم‌نامه‌ای با سازمان تبلیغات در رابطه با برگزاری دوره‌های آموزشی توسط اتحادیه تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت و مؤسسات زیرمجموعه آن بسته شده‌است.

در ادامه قائدرحمت، عضو هیئت مدیره اتحادیه گفت: اکنون که اتحادیه مؤسسات قرآنی مدغم شده از قید نام رها شده‌ایم فعالیت ما راحت است یکی‌از درخواست‌های ما غربال بیمه فعالان قرآنی است.

وی افزود: یکی‌از ضعف‌های مؤسسات قرآنی ما این است که مستقیم با قاری و حافظ قرآن به ویژه قاریان درگیر نیستند و این قشر برای بیمه فعالان قرآنی با مشکل روبرو هستند.

همچنین حجت‌الاسلام تاج‌امیر، نائب‌رئیس اتحادیه تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت لرستان، گفت: ما تاکنون در بحث قرآنی کار مشهودی انجام ندادیم و درخواست ما این است که کار قرآنی و زیربنایی انجام شود بنابراین باید دنبال کاربردی کردن فعالیت‌های قرآنی باشیم.

وی ادامه داد: اتحادیه مؤسسات قرآنی باید اجرای فعالیت‌های قرآنی را مدیریت کند و به فعالیت‌هایشان سمت و سو بدهد که مؤسسات کارها را انجام دهند نه اینکه خود اتحادیه مسئول انجام فعالیت‌ها باشد.

تاج‌امیر عنوان کرد: ما مشکلات زیادی در زمینه قرآنی و فرهنگی داریم و هرکدام از دستگاه‌ها به تنهایی نمی‌توانند کار کنند، بلکه کارهای قرآنی را باید در چند جنبه شروع کنیم بنابراین اتحادیه باید برای کل سازمان‌ها باشد.

انتهای پیام
captcha