روند شیوع کرونا در چهارمحال‌وبختیاری همچنان کاهشی است
کد خبر: 4020612
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
شیرانی:

روند شیوع کرونا در چهارمحال‌وبختیاری همچنان کاهشی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: خوشبختانه روند شیوع بیماری کرونا در استان همچنان باثبات و رو به کاهش است.

مجید شیرانی  رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به‌نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، مجید شیرانی رئیس این دانشگاه گفت: این روزها در مقایسه با یکسال گذشته، تقریباً خلوت‌ترین روزهای بیمارستان را به علت مراجعه بیماران کرونایی سپری می‌کنیم.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد: با توجه به روند واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، شاهد تداوم روند نزولی شیوع بیماری بوده و با موج‌های جدید کرونا مواجه نشویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری ۲۴ ساعت گذشته در استان، بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۳۳ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته‌اند که از این تعداد، ۲۴ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

به گفته وی، طی ۲۴ ساعت گذشته نتیجه آزمایش ۲۲ نفر از مراجعه‌کنندگان در بخش سرپایی و ۲ نفر از بستری‌شدگان مشکوک به کووید-۱۹ در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.

شیرانی افزود: هم اکنون ۷۵ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد، ۵۱ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تأیید بیماریشان هستند.

وی با ابراز خرسندی از اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در استان گزارش نشد، مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری را کماکان ۱۷۴۵ نفر اعلام کرد.

شیرانی گفت: تعداد بیمارانی که هم اکنون با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند را ۱۲ نفر هستند. هم اکنون به لحاظ شیوع بیماری کرونا شهرستان های اردل، بروجن، شهرکرد و لردگان زرد و شهرستان‌های بن، سامان، فارسان، کوهرنگ، کیار و خانمیرزا در وضعیت آبی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۲۵۷ هزار و ۲۴۳ نمونه‌گیری از بیماران مشکوک به این بیماری در استان انجام شده است. گفت: تاکنون ابتلای ۸۶ هزار و ۷۷۸ بیمار به کرونا قطعی شده است.

انتهای پیام
captcha