نمایشگاه بانوان کارآفرین «ترمه و ترنج» در کرمان برپا شد
کد خبر: 4020607
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵

نمایشگاه بانوان کارآفرین «ترمه و ترنج» در کرمان برپا شد

نمایشگاه صنایع دستی و محصولات خانگی «ترمه و ترنج» به همت اداره اوقاف و امور خیریه کرمان و هیئت امنای مقبره مشتاقیه با هدف حمایت از تولیدات مشاغل خانگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در محل هتل ایرانگردی کرمان برپا شد.

نمایشگاه ترمه و ترنج کرمان

فخرالدین مهدوی‌خانوکی، مدیر مجموعه مقبره مشتاقیه کرمان و مسئول هیئت امنا مقبره مشتاقیه و مقبره شیخ بحرینی کرمان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کرمان بیان کرد: در راستای طرح شمیم خدمت، نمایشگاه «ترمه و ترنج» به همت اداره اوقاف و امور خیریه کرمان و هیئت امنای مقبره مشتاقیه و با همکاری اداره کار استان، کمیته امداد، سازمان بهزیستی، فنی‌وحرفه‌ای، نیروهای جهادی و مرکز نیکوکاری متوسلین به امام زمان(عج) کرمان در محل هتل ایرانگردی کرمان برپا شد.

وی با اشاره به اجرای طرح شمیم خدمت در مقبره مشتاقیه کرمان، بیان کرد: در مرحله اول اجرای طرح بیش از 300 نفر نیازمند جویای کار شناسایی شد و در مرحله دوم کلاس‌‌های آموزش کسب‌وکار مثل پته‌دوزی، میناکاری، تولید قاووت، کلمپه، کماچ‌سهن، تولیدات چرمی و غیره و همچنین کارگاه بازاریابی و فروش عالی محصولات برگزار شد.

مهدوی‌خانوکی تصریح کرد: در مرحله سوم اجرای طرح شمیم خدمت، با همراهی و حمایت حجت‌الاسلام جلالی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمان این تولیدات در بازارها و بازارچه‌هایی ارائه شدند و 22 مغازه در بازارچه مشتاقیه راه‌اندازی شد تا کار آموزش، تولید و فروش محصولات در آنجا انجام شود.

مدیر مجموعه مقبره مشتاقیه کرمان با بیان اینکه در راستای اجرای طرح در سطح شهرستان‌های استان نیز نمایشگاه‌هایی با عناوین مختلف برنامه‌ریزی شده است، افزود: جشنواره ترمه مخصوص صنایع دستی و جشنواره ترنج مربوط به مواد خوارکی است و در جشنواره «ترمه و ترنج» کرمان در بیش از 130 غرفه، صنایع‌دستی و محصولات تولیدی مشاغل خانگی در رشته‌های مختلف و خوراکی‌های متنوع ارائه شده است.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را کمک به نیازمندان دانست و گفت: در دوران کرونا شرایط بدی برای مردم به وجود آمد و از آنجا که مشکلات اقتصادی، آسیب‌های اجتماعی به دنبال دارد برپایی این جشنواره و اجرایی کردن طرح شمیم خدمت در جهت کاهش‌آسیب‌های اجتماعی و حمایت از مشاغل خانگی کمک بسیار خوبی خواهد بود.

مهدوی‌خانوکی استقبال مردم کرمان از نمایشگاه را خوب ارزیابی کرد و گفت: علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه و خرید محصولات می‌توانند از ساعت 16 تا 22 به نشانی بلوار جمهوری، بعد از سه‌راه هوانیروز، هتل ایرانگردی کرمان مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha