نمره آزمون مجازی دانش‌آموزان، واقعی نیست
کد خبر: 4020364
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵

نمره آزمون مجازی دانش‌آموزان، واقعی نیست

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین گفت: مجبور هستیم که امتحانات مدارس را به‌صورت حضوری برگزار کنیم، در آزمون‌های سال گذشته با افزایش هفت نمره‌ای دانش آموزان در برخی از دروس روبه‌رو بودیم که نشان می‌داد نمره کسب‌شده توسط دانش‌آموز نمره واقعی نیست.

مدیرکل آموزش و پروش استان قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، حسنعلی اصغری، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین، در ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که امروز ۲۱ آذرماه برگزار شد، تصریح کرد: تأکید ما در بازگشایی مدارس استان قزوین تأکید بر بازگشایی ایمن، آرام و تدریجی و اقتضایی بود، مقایسه تطبیقی میزان ابتلای دانش آموزان به کرونا، قبل و بعد از بازگشایی مدارس در قزوین نیز نشان می‌دهد که بازگشایی مدارس در ابتلای دانش آموزان به کرونا تأثیرگذار نبوده است.

وی افزود: همراهی دانشگاه علوم پزشکی و رسانه‌های استان باعث شد که ۱۰۰ درصد دانش‌آموزان در رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال، دز اول واکسن و ۷۵ درصد دز دوم واکسن را دریافت کنند، علی‌رغم اینکه اولیا در برابر بازگشایی مدارس مقاومت می‌کردند ورود مدیران مدارس باعث شد که والدین متقاعد شدند که همه دانش آموزان واکسن دریافت کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین اظهار کرد: فاصله‌گذاری اجتماعی و تهویه مدارس موردتوجه جدی قرارگرفته است، با توجه به تفاوت فضایی مدارس مدیران مدرسه تدبیر می‌کنند که تعداد دانش آموزان در هر کلاس چند نفر باشد و تلاش شده که فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۰ هزار کلاس درس در استان قزوین داریم که امکان تهیه تهویه برای همه آن‌ها وجود ندارد، اگر تهیه تهویه مناسب برای هر کلاس را ۳۰۰ هزار تومان در نظر بگیریم تأمین آن در سطح کشور و هزینه‌ای که به مدرسه تحمیل می‌شود بسیار زیاد است، خیرین نیز اغلب تمایل به مدرسه‌سازی دارند و کمتر پیش می‌آید که در این موارد ورود پیدا کنند.

اصغری یادآور شد: به خاطر محدودیت مالی که داریم و کمبود منابع نمی‌توانیم در زمان کوتاه تهویه را تأمین کنیم، اگرچه باز کردن پنجره ممکن است ازنظر انرژی هزینه زیادی به مدرسه تحمیل کند اما تلاش می‌کنیم تهویه مناسب در کلاس‌ها گذاشته شود.

وی با اشاره به اینکه مجبور هستیم امتحانات را به‌صورت حضوری برگزار کنیم، خاطرنشان کرد: امتحانات باید به‌صورت حضوری برگزار شود، سال گذشته آزمون‌هایی که به‌صورت مجازی برگزار شد از روایی و پایایی لازم برخوردار نبود، در برخی از دروس شاهد افزایش ۷ نمره‌ای دانش آموزان بودیم که نشان می‌داد نمرات واقعی نیستند؛ به‌منظور جلوگیری از بی‌سوادی دانش آموزان تلاش می‌کنیم آزمون‌ها را به‌صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنیم.

انتهای پیام
captcha