برکت هر آیه قرآن عالمی را متحول می‌کند
کد خبر: 4020347
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴

برکت هر آیه قرآن عالمی را متحول می‌کند

امام‌جمعه قزوین در دیدار با دست‌اندرکاران بنیاد برکت گفت: برکت از نگاه دین، نتیجه‌ای غیرقابل محاسبه دارد و قرآن نمونه و مصداقی از برکت است که هر آیه آن عالمی را تحت تأثیر و تحول قرار می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، امروز، 21 آذر در دیدار دست‌اندرکاران بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) قزوین اظهار کرد: برخی آدم‌ها زندگی با برکت و برخی دیگر زندگی بی‌برکت دارند که زندگی بی‌برکت، سخت و بی‌فایده است.

وی با بیان اینکه برکت یعنی تلاش، حرکت و کوشش تصریح کرد: برکت از نگاه دین، نتیجه‌ای غیرقابل محاسبه دارد و قرآن نمونه و مصداقی از برکت است که هر آیه آن عالمی را تحت تأثیر و تحول قرار می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: خداوند فرموده قرآن کتاب برکت است و در شب با برکتی چون شب قدر نازل شده که یک شبِ آن بالاتر از هزار ماه است. اگر کارها برای خدا انجام شود، صاحب برکت می‌شود و خدای متعال فرمود هر کسی برای آخرتش کشت‌و‌کار کند، ما به کارش برکت می‌دهیم. خداوند فرموده هر کسی برای دنیا کشت و کار کند، فقط بهره کمی از همین دنیا خواهد داشت اما در آخرت چیزی نخواهد داشت و برخی همین‌گونه زندگی می‌کنند و ثمره‌ای نخواهند داشت.

آیت‌الله عابدینی به اهمیت قرض‌الحسنه اشاره کرد و گفت: قرض‌الحسنه از جمله مسائلی است که بسیار مورد توجه خدای متعال قرار دارد و تاکید کرده کسانی که قرض‌الحسنه پرداخت می‌کنند، اموالشان مضاعف خواهد شد.

امام‌جمعه قزوین در پایان بیان کرد: بنیاد برکت از تریبون‌های نماز جمعه و مساجد برای معرفی فعالیت‌هایی که انجام می‌دهد استفاده کند تا مسئولان و مردم از خدمات این نهاد بیش از پیش آگاهی پیدا کنند.

انتهای پیام
captcha