بیش از پنج هزار سرباز اردبیلی آموزش مهارتی می‌بینند
کد خبر: 4020317
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵

بیش از پنج هزار سرباز اردبیلی آموزش مهارتی می‌بینند

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل از ارائه آموزش‌های مهارتی به پنج‌هزار و ۷۶۰ نفر از سربازان وظیفه این استان تا پایان سال‌جاری خبر داد.

بیش از پنج هزار سرباز اردبیلی آموزش مهارتی می‌بینندبه گزارش ایکنا از اردبیل، سجاد انوشیروانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل، ۲۱ آذرماه، از ارائه آموزش‌های مهارتی به پنج‌هزار و ۷۶۰ نفر از سربازان وظیفه این استان تا پایان سال‌جاری خبر داد و اظهار کرد: مهارت‌آموزی این سربازان در ۲ پادگان آموزشی اردبیل در قالب سومین مرحله طرح سرباز مهارت با محوریت پادگان‌های آموزشی در پادگان‌های شهید بیگلری و شهید مدنی، واقع در مشگین‌شهر و اصلاندوز تا پایان سال‌جاری انجام خواهد شد.

وی افزود: تعداد یک‌هزار و ۶۸۱ نفر سرباز وظیفه در پادگان آموزشی شهید مدنی و تعداد یک‌هزار و ۶۷۹ نفر سرباز وظیفه در پادگان آموزشی شهید بیگلری از اردیبهشت ماه تا آبان ماه امسال آموزش‌دیده‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل بیان کرد: سربازان وظیفه در این مرحله در چهار دوره آموزشی از جمله آشنایی با مهارت‌های عمومی اشتغال، آشنایی مهارت‌های زندگی، آشنایی مقدماتی با مبانی حقوق، و آشنایی مقدماتی با سواد رسانه‌ای به صورت مجازی آموزش می‌بینند.

انوشیروانی با اشاره به اینکه اجرای طرح سرباز ماهر به صورت آزمایشی از اسفند ۱۳۹۷ در استان اردبیل آغاز شده است، ادامه داد: بر اساس تفاهم‌نامه همکاری با جهاد دانشگاهی استان که تجارب زیادی در زمینه آموزش دارد، واگذار شده است.

وی خاطرنشان کرد: همدلی و خودآگاهی، ارتباط موثر و ارتباط بین فردی، مدیریت هیجان و مدیریت استرس، مهارت مدیریت زمان، تفکر انتقادی، حل مساله، آشنایی با قانون اساسی، سواد مالی، سواد رسانه‌ای، فضای مجازی، برنامه‌ریزی، رزومه‌نویسی و مصاحبه شغلی، آشنایی با مراحل کسب و کار، بازاریابی و قوانین کسب و کار از جمله سرفصل‌های آموزشی است.

انتهای پیام
captcha