قرار گرفتن ۸ شهرستان لرستان در وضعیت آبی کرونایی
کد خبر: 4020110
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان خبر داد:

قرار گرفتن ۸ شهرستان لرستان در وضعیت آبی کرونایی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه در سه روز گذشته تنها یک مورد فوتی بر اثر کرونا در لرستان گزارش شده است، گفت: خرم‌آباد، پلدختر و رومشکان در وضعیت زرد کرونایی و بروجرد، کوهدشت، دورود، دلفان، الیگودرز، سلسله، ازنا و چگنی در وضعیت آبی قرار دارند.

هرام دلفان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بهرام دلفان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان امروز، ۲۰ آذرماه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا استان لرستان که در خرم‌آباد برگزار شد، با بیان اینکه در سه روز گذشته تنها یک مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا در لرستان گزارش شده است، گفت: سه شهرستان خرم‌آباد، پلدختر و رومشکان در وضعیت زرد کرونایی و شهرستان‌های بروجرد، کوهدشت، دورود، دلفان، الیگودرز، سلسله، ازنا و چگنی در وضعیت آبی قرار دارند.

وی افزود: ۸۴ درصد مردم استان لرستان دُز نخست و ۶۷ درصد دُز دوم واکسن کرونا و حدود ۴۰ هزار نفر هم دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

فرهاد زیویار، استاندار لرستان نیز در این جلسه گفت: فاز نخست مدیریت هوشمند مقابله با کرونا باید در دستگاه‌های اجرایی استان پیگیری و اجرا شود.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش موظف است کمبود مدارس را مرتفع کند تا دانش‌آموزان بدون مشکل در کلاس‌ها حضور پیدا کنند.

مریم کوشکی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان نیز امروز، ۲۰ آذر در یک گفت‌وگوی خبری با بیان اینکه خوشبختانه برای دومین روز متوالی هیچ بیمار کرونایی در لرستان فوت نکرده است، گفت: طی شبانه‌روز گذشته با شناسایی ۴۵ بیمار جدید آمار قطعی مبتلایان به کووید ۱۹ در لرستان به ۱۹۶ هزار و ۵۲۶ نفر رسید.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا دو هزار و ۶۷۲ بیمار قربانی ویروس کرونا شده‌اند، اضافه کرد: ۱۳۰ بیمار کرونایی یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی لرستان بستری هستند.

انتهای پیام
captcha