آیین کلنگ‌زنی ساخت ۳۵۰ واحد مسکونی در گناوه
کد خبر: 4020091
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
صبح امروز صورت گرفت:

آیین کلنگ‌زنی ساخت ۳۵۰ واحد مسکونی در گناوه

آیین کلنگ‌زنی ساخت ۳۵۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن با حضور فرماندار گناوه و جمعی از مسئولان امروز ۲۰ آذرماه در روستای چهار روستایی صورت گرفت.

آیین کلنگ‌زنی ساخت ۳۵۰ واحد مسکونی در گناوه

به گزارش ایکنا از بوشهر، آیین کلنگ‌زنی ساخت ۳۵۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن به‌صورت نمادین امروز 20 آذرماه در روستای چهارروستایی بندر ریگ گناوه با حضور محمدتقی صفری فرماندار گناوه، مهدی مرادپور، رئیس شورای اسلامی روستا و جمعی از مسئولان شهرستان گناوه برگزار شد.

فرماندار گناوه در این آیین گفت: بحث مسکن یکی از اهداف و برنامه‌های مهم و ویژه رئیس جمهور در سالجاری است و همه باید در این زمینه کمک یار دولت باشیم.

وی اظهارکرد: برای تسریع در روند پرداخت تسهیلات به متقاضیان مسکن که استاندار بوشهر نیز بر آن تأکید وافر دارد، جلسه‌ای با حضور رئیسان بانک‌های عامل برگزار خواهد شد تا مشکلات و موانع سر راه آنها برداشته شود و از بانک‌های این شهرستان تقاضا دارم تا در پرداخت تسهیلات به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن به‌صورت انقلابی و جهادی، روان‌سازی و تسهیل‌گری کنند.

فرماندار گناوه گفت: از مجموع ۲ هزار۵۸۹ واحد مسکونی استان در قالب نهضت تولید ملی مسکن استان بوشهر ۳۵۰ واحد به این شهرستان تعلق دارد که در روستاها، بنیادمسکن انقلاب اسلامی در زمینه شناسایی، تشکیل پرونده، معرفی به بانک و نظارت و اتمام واحدها در کنار مردم است و با برنامه ریزی به عمل آمده تسهیلات به واحدهای مسکونی به‌صورت خودمالکی و انبوه سازی با زیربنای ۴۰ تا ۶۰ مترمربع  پرداخت خواهد شد و اگر متقاضیان قصد افزایش زیربنا دارند در صورت تمکن مالی می‌توانند انجام دهند و همچنین سقف وام در نظر گرفته برای ساخت منزل در روستاها، ۱۰۰ میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد است و به محرومان و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی  ۳۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌شود.

صدیقی با اشاره به لزوم افزایش مقاومت بنا در شهر و روستاهای گناوه بیان کرد: لازم است تا مقاوم و نوسازی واحدهای مسکونی در سطح شهر و روستاهای این شهرستان، هرچه زودتر انجام پذیرد و همچنین در این راستا از تلاش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دیگر دستگاه‌های متولی در اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن تقدیر می‌کنم و همچنین از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بخشداران و دهیاران درخواست می‌کنم تا در اجرای احداث واحدهای مسکونی سرعت بخشی، نظارت دقیق و مستمری داشته باشند و به ایجاد زیرساخت‌ها از جمله برق و آب اهتمام جدی ورزند.

رئیس شورای اسلامی روستای چهارروستایی با تقدیر از خدمات ارزشمند و نگاه خاص دولت سیزدهم به مسکن مردم گفت: اهالی این روستا برای دریافت تسهیلات مسکن مشکل ضمانت بانکی دارند که امیدواریم با درایت فرماندار شهرستان در این زمینه گره گشایی شود تا بتوانند سرپناهی برای خود بسازند. تاکنون در این روستا از مجموع ۵۰ پرونده تشکیل شده نهضت ملی مسکن تنها ۱۵ نفر به بانک مراجعه کردند و مابقی به علت  موضوع گیردادن بانک ها به داشتن ضامن  با مشکل مواجه شدند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha