خاستگاه انقلاب اسلامی مکتب عاشورا است
کد خبر: 4019641
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳

خاستگاه انقلاب اسلامی مکتب عاشورا است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، گفت: خاستگاه اصلی و مهم انقلاب اسلامی مکتب عاشورا و فرهنگ شهادت است.

حجت الاسلام نجفقلی زاده سرایی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام عبدالرحیم نجفقلی‌زاده سرایی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا، امروز، 18 آذرماه، در ششمین سالگرد شهادت مدافع حرم، محمدرضا فخیمی، با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، گفت: خاستگاه اصلی و مهم انقلاب اسلامی مکتب عاشورا و فرهنگ شهادت است.

وی افزود: وقتی الگو و خاستگاه انقلاب اسلامی مکتب عاشوراست، مطمئن باشید هیچ گاه حتی در جنگ و نبردی نابرابر هم در مقابل دشمنان سر خم نخواهیم کرد. تا نهضت جهانی عاشورا نماد ایستادگی مسلمانان و آزادگان است، در برابر دشمنان ذره ای کوتاه نخواهیم آمد.

نجفقلی‌زاده سرایی با بیان اینکه طبق آیه قرآنی نباید از کثرت دشمنان ترسید، یادآوری کرد: از صدر اسلام تاکنون، موارد و نمونه های بسیاری است که تعداد مسلمین و لشکریان اسلام از تعداد دشمنان بسیار کم بوده، اما نتیجه نبرد به نفع مسلمین شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا امنیت و آسایش امروز در داخل مرزهای جمهوری اسلامی ایران را مرهون و مدیون شهدای انقلاب در طول ۴۳ سال گذشته دانست و گفت: امروز هم عده‌ای از جوانان پرورش یافته مکتب عاشورا و امام راحل و همچنین جوانانی که از ولی فقیه زمان تبعیت می‌کنند، هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای کشورمان جان خود را به خطر می اندازند تا هیچ تهدیدی متوجه کشور و مردم نباشد.

شهید محمدرضا فخیمی، ۲۴ ساله از اهالی شهرستان هریس و ساکن تبریز بود که آذر ماه ۱۳۹۴ شمسی در مواجهه با تکفیری های جبهه النصره در حلب سوریه به شدت زخمی و پس از دو روز به فیض عظیم شهادت رسید.

انتهای پیام
captcha