18 اثر صنایع ‌دستی اردبیل مُهر اصالت ملی دریافت کردند
کد خبر: 4018723
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱

18 اثر صنایع ‌دستی اردبیل مُهر اصالت ملی دریافت کردند

مدیرکل‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اردبیل، از درخشش اردبیل در داوری مهر اصالت صنایع ‌دستی خبر داد و گفت: 18 اثر صنایع ‌دستی اردبیل، در این دوره به صورت همزمان مهر اصالت ملی دریافت کردند.

نادر فلاحی میراث فرهنگی لرذبیلبه‌ گزارش ایکنا از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اردبیل، 14 آذرماه، با اعلام این خبر در اردبیل، اظهار کرد: از 25 اثر ارسالی به داوری مهر اصالت ملی سال  1400 که در شهر ارومیه برگزار شد، به شکل همزمان برای 18 اثر صنایع‌دستی استان نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی ارائه شد.

مدیرکل‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اردبیل، ادامه داد: طبق سهمیه اعلامی از سوی این دوره سهم استان اردبیل در این جشنواره ارسال 25 اثر بود که در مقایسه با سهمیه دیگر استان‌های حاضر در جشنواره اردبیل بیشترین سهم دریافتی مهر اصالت ملی را داشت و توانستیم درخشش خوبی در این دوره داشته باشیم.

وی بیان کرد: 25 اثر ارسالی از استان پس از داوری استانی مهر اصالت از بین 52 اثر در رشته‌های مختلف انتخاب و به مرحله داوری ملی منطقه شمال غرب کشور ارسال شدند که این بخش نیز با حضور داوران ملی و بین‌المللی، مدیرکل دفتر توسعه و ترویج و نمایندگان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد و از بین این آثار صنایع‌دستی در حوزه بافته‌های داری، قلم‌زنی، سازسازی و ساخت زیرآلات سنتی حائز نشان ملی مرغوبیت صنایع‌دستی شدند.

فلاحی، با اشاره به اهداف برگزاری داوری مهر اصالت ملی، بیان کرد: کمک به ارتقا و بهبود کیفی محصولات تولیدی، ایجاد رقابت سالم بین صنعتگران و هنرمندان، تسهیل در شناسایی هنرمندان فعال و معرفی و انتخاب آثار برگزیده و ایجاد انگیزه بروز استعدادها، نوآوری‌ و خلاقیت در تولید صنایع‌دستی از جمله اهداف این رویداد است.

انتهای پیام
captcha