سنت حسنه وقف و ارائه خدمات درمانی
کد خبر: 4018571
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶

سنت حسنه وقف و ارائه خدمات درمانی

مدیر درمانگاه موقوفه عبدالله رضوی گفت: در هشت ماهه نخست سال جاری، 48 هزار و 724 نفر با هزینه 38 میلیارد و 873 میلیون ریال از خدمات درمانی و بهداشتی این درمانگاه بهره‌مند شده‌اند و در حال حاضر حدود ۱۰ هزار نفر نفر تحت پوشش خدمات درمانی این درمانگاه هستند.

 درمانگاه موقوفه عبدالله رضوی مهدی رحیمی، مدیر درمانگاه موقوفه عبدالله رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی در خصوص  این موقوفه بیان کرد: درمانگاه موقوفه عبدالله رضوی  درسال 1364 توسط واقف خیراندیش  مرحوم عبدالله رضوی، معروف به میرزای ناظر در راستای ارائه خدمات درمانی به عموم مردم، خاصه افراد بی‌بضاعت و محرومان تاسیس شد.

وی ادامه داد: بر اساس نیت واقف این درمانگاه در راستای درمان و تامین داروی رایگان  بیماران نیازمند، فعالیت دارد و خدمات ارائه شده به بیماران در بخش‌های پزشک عمومی، دندانپزشکی، مامائی، خدمات پرستاری، داروخانه، آزمایشگاه، سونوگرافی و رادیولوژی است.

مدیر درمانگاه موقوفه عبدالله رضوی در خصوص نحوه ارائه خدمات درمانی به بیماران نیازمند بیان کرد: ابتدا افراد نیازمند از طریق افراد معتمد و یا شورای روستا شناسایی و برای افراد خارج از روستا با ارائه مستندات پزشکی به درمانگاه  این شناسایی انجام می‌شود و با توجه به میزان محرومیت در سه گروه زرد، آبی و سبز قرار می‌گیرند.

رحیمی اظهار کرد: افرادی که در گروه زرد قرار می‌گیرند، درمانگاه 50 درصد هزینه، افرادی که در گروه سبز هستند 70 درصد و افرادی که در گروه آبی هستند 100 درصد هزینه دارو را تامین می‌کند .

مدیر درمانگاه موقوفه عبدالله رضوی عنوان کرد:  در خصوص ویزیت نیز بنا به محرومیت افراد مقدار آن متغیر است و برای این افراد کارت درمان صادر می‌شود که بر اساس رنگ کارت، تعرفه‌ای که قبلا اعلام شده، پرداخت می‌کنند. همچنین این درمانگاه در مواردی هزینه بستری بیمار را در بیمارستانی که تحت مراقبت بوده است پرداخت می‌کند.

وی در تشریح ارائه خدمات رادیولوژی از محل این موقوفه  گفت: خدمات در این بخش نیز برای افراد نیازمند بر اساس رنگ کارت است، اما چون درمانگاه موقوفه عبدالله رضوی رادیولوژی ندارد بیماران به مراکز طرف قرارداد برای دریافت این خدمت معرفی می‌‎شوند.

مدیر درمانگاه موقوفه عبدالله رضوی اظهار کرد: بر اساس وقف‌نامه و نیت واقف تمام بیماران می‌توانند از خدمات این درمانگاه بهره مند شوند، با این تفاوت که خدمات درمانی برای افرادی که نیازمند نیستند، به صورت آزاد محاسبه می‌شود.

وی افزود: در هشت ماهه اول سال جاری  تعداد 48 هزار و 724 نفر با هزینه 38 میلیارد و 873 میلیون ریال از خدمات درمانی  و بهداشتی این درمانگاه بهره‌مند شده‌اند و در حال حاضر حدود 10 هزار نفر تحت پوشش مستمر خدمات درمانی این درمانگاه هستند.

رحیمی بیان کرد: درمانگاه موقوفه عبدالله رضوی در زمان شیوع کرونا، در بحث تامین دارویی نیازمندان حاشیه شهر ورود کرده است، لذا به همین منظور تفاهم‌نامه‌ای بین  بسیج جامعه پزشکی مشهد و درمانگاه منعقد شد که بر اساس آن ارائه خدمات درمانی و بهداشتی در حاشیه شهر مشهد  انجام می‌شود، در این طرح پزشک توسط بسیج جامعه پزشکی و دارو توسط این درمانگاه بصورت رایگان تامین می‌شود.

مدیر درمانگاه موقوفه عبدالله رضوی افزود: علاوه بر این، تعداد 20 کپسول اکسیژن به همراه تجهیزات جانبی با اعتبار 720 میلیون ریال از محل درآمد این موقوفه تهیه و جهت درمان بیماران کرونایی به‌صورت امانت و بدون دریافت هزینه در اختیار بیماران متقاضی قرار داده می‌شود.

انتهای پیام
captcha