تحولات فرهنگی جامعه ذیل آگاهی افراد رقم می‌خورد
کد خبر: 4018356
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲

تحولات فرهنگی جامعه ذیل آگاهی افراد رقم می‌خورد

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه سوادآموزی از ارکان مهم تحولات فرهنگی جوامع است، گفت: تمام تحولات فکری و فرهنگی جامعه ذیل باسوادی و آگاهی افراد آن جامعه رقم می‌خورد.

بهزاد نوروزی چگینی، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس، بهزاد نوروزی چگینی، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس امروز، 13 آذرماه در جمع کارشناسان سوادآموزی قطب جنوب استان در شهرستان خنج ضمن برشمردن دشواری‌های جذب سواد موز در این خطه از استان، سوادآموزی را از ارکان مهم تحولات فرهنگی جوامع توصیف کرد و گفت: تمام تحولات فکری و فرهنگی جامعه ذیل باسوادی و آگاهی افراد آن جامعه رقم می‌خورد.

وی گفت: معاونت سوادآموزی استان بر همه مسائل و مشکلات واقف است اما با توجه به اهمیت موضوع جذب سوادآموز بر اساس حجم ابلاغی باید انجام شود و این مهم با درایت و تشریک مساعی کارشناسان سوادآموزی قابل انجام و تحقق است.

نوروزی چگینی با بیان اینکه نیروی انسانی زیربنای اصلی و به عبارت دیگر سنگ بنای سوادآموزی در همه فعالیت‌هاست، افزود: تخصص در همه عرصه‌های میدانی و تحقیقاتی و عملیاتی یک بحث بسیار مهم و ضروری است و در حوزه سوادآموزی تخصص نمود و جلوه بیشتری دارد زیرا یک کارشناس سوادآموزی باید در چندین جنبه تخصص و تجربه داشته باشد.

وی تصریح کرد: کارشناس سوادآموزی باید به فعالیت‌ها و برنامه‌های روابط عمومی، حوزه مالی، تبلیغ و ترویج ،مسائل آموزشی مسائل اداری و ... احاطه و تسلط داشته باشد، البته چند وجهی بودن کار در حوزه سوادآموزی باعث کسب تجربه و تخصص بیشتر و پیشرفت می‌شود و این مسئله باعث پخت‌تر و کارآمدتر شدن نیروهای حوزه سوادآموزی می‌شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس یادآور شد: مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در بیانات ارزشمندشان همیشه توجه به مسئله نخبه و نخبه پروری را مورد تاکید قرار می‌دهند و اینجا باید گفت کارشناسان سوادآموزی که در چندین بعد فعالیت می‌کنند در حقیقت نیروهای پخته و نخبه‌ای هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرآیند شناسایی، جذب، ثبت‌نام و آموزش سوادآموزان گفت: یکی از مسائل مهم و اصلی که مورد توجه حوزه سوادآموزی استان و نیز سازمان نهضت سوادآموزی کشور است، این است که این فرآیند به صورت تدریجی و در طول زمان انجام شود.

نوروزی چگینی گفت: تدریجی بودن جذب و آموزش سوادآموزان بدین معناست که با توجه به فرصت چندین ماهه که در اختیار کارشناسان سوادآموزی است کار شناسایی و جذب سواآموزان باید در طول این زمان و مرحله به مرحله و مرور زمان انجام شود و چنین نباشد که در چند روز پایانی فرصت مقرر به یک‌باره روند جذب سیر صعودی شتابانی به خود بگیرد در حالی که تا چند ماه قبل از آن که فرصت هم باقی بوده جذب اندکی صورت گرفته است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه نگاه ما به تمامی شهرستانها و مناطق یکسان است و چنین نیست که از دید ما شهری به شهر دیگر برتری داشته باشد، گفت: این برتری را فقط عملکرد و برنامه‌ریزی‌های مطلوب شما کارشناسان و نیز ارزیابی فعالیت‌ها بر اساس شاخص‌های عملکردی رقم می‌زند و مشخص می‌کند.

وی اشاره به اهمیت سامانه تحت وب سوادآموزی و ثبت فعالیت‌ها در سامانه گفت: این سامانه از کامل‌ترین و جامع‌ترین سامانه‌ها است که تمامی فعالیت‌ها و برنامه‌های مربوط به حوزه سوادآموزی در آن بارگذاری و لحاظ شده است.

نوروزی چگینی تأکید کرد: لازم است کارشناسان با تسلط کامل بر این سامانه تمام برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را در آن ثبت و بارگذاری کنند زیرا هم حوزه معاونت سوادآموزی استان و هم سازمان نهضت  سوادآموزی کشور فعالیت‌های تمامی شهرستان‌ها و مناطق را از طریق همین سامانه رصد می‌کند و و بر آن نظارت دارد.

انتهای پیام
captcha