کمک ۷۱۱ میلیارد ریالی هیئت‌های مذهبی خراسان جنوبی از ابتدای سال
کد خبر: 4018085
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶

کمک ۷۱۱ میلیارد ریالی هیئت‌های مذهبی خراسان جنوبی از ابتدای سال

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی از کمک ۷۱۱ میلیارد ریالی هیئت‌های مذهبی استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

 کمک مومنانهبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام محمد قناعت، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی، شب گذشته، ۱۱ آذرماه در نشست مسئولین شوراهای هیئت‌های مذهبی و کانون‌های مداحان استان که به‌منظور برنامه‌ریزی «مهرواره هوای نو» و همچنین برنامه‌ریزی سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، گفت: در تمام دوره‌ها هیئت‌های مذهبی با استفاده از ظرفیت خود مردم در کنار مردم بوده‌اند.

وی بیان کرد: امسال نیز برنامه‌های بسیار خوبی برای هیئت‌های مذهبی در نظر گرفته‌شده است تا با استفاده از ظرفیت جوانان و نوجوانان مشکلات محل خود و بالطبع جامعه را حل کنند. ارزش کمک‌های مؤمنانه هیئت‌های مذهبی خراسان جنوبی در شش‌ماهه نخست امسال مبلغ ۷۱۱ میلیارد ریال بوده است.

به گفته وی این کمک‌ها را در قالب توزیع سه میلیون و ۹۸۱ هزار و ۷۰۲ پرس غذای گرم، ۶۶ هزار و ۵۳۰ بسته معیشتی، ۱۲۱ هزارو ۳۵۳ بسته بهداشتی، دو هزار و ۷۷۹ کارت هدیه به اقشار کم‌درآمد، ۴۳۷ جهیزیه، ۵ هزار و ۲۸۵ بسته لوازم‌التحریر، ۱۳ تبلت، ۲۳۹ عدد لوازم‌خانگی برای اقشار کم‌درآمد توزیع شده است. همچنین ۷ هزار و ۳۴ دست پوشاک و کفش، بخشش اجاره ۲۰ باب مغازه و منزل، توزیع ۲۱ هزار و ۴۵۳ کیلوگرم گوشت گرم، پرداخت ۲۳۸ وام قرض‌الحسنه، آزادی ۹ نفر زندانی، خرید تجهیزات پزشکی به مبلغ ۸ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال، توزیع ۱۶۰ کارت هدیه سلامت، خرید یک دستگاه پزشکی به ارزش ۱۹۰ میلیون ریال و توزیع ۲۵۹ هزار و ۶۶۰ قرص نان از سوی هیئت های مذهبی استان توزیع شده است.

قناعت افزود: اکنون نیز ۳ برنامه محوری با محوریت هیئات مذهبی در دست اجرا داریم که «مهرواره هوای نو» یکی از آن‌هاست و در این مهرواره با همکاری و به‌کارگیری نخبگان و اندیشمندان متعهد در مسیر تمدن سازی اسلامی گام‌های خوبی برداریم.

وی گفت: این مهرواره با هدف شناسایی ظرفیت‌هایی که هیئت‌های مذهبی دارند شکل‌ گرفته است.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: شهادت حاج قاسم سلیمانی نیز مصادف با ایام فاطمیه و رحلت آیت‌الله مصباح یزدی (ره) شده که این برنامه‌ها تحت عنوان عملیات حاج قاسم از ۹ الی ۱۹ دی‌ماه برگزار خواهد شد.

قناعت تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی برنامه‌های متنوعی را در این ایام پیش‌بینی کرده و امید است نخبگان استان هم طرح‌های بومی خود را برای اجرا و ارائه به دیگر محلات به ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها ارسال کنند.

وی بابیان اینکه محور عملیات حاج قاسم خود مردم هستند، افزود: عملیات حاج قاسم بر پایه تشکیل ستادهای مردمی و جمع‌آوری پیشنهادات و ایده‌پردازی و اجرا در محلات شکل‌ گرفته است.

انتهای پیام
captcha