هویت شهید گمنام کرمانی پس از ۳۹ سال شناسایی شد
کد خبر: 4017704
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹

هویت شهید گمنام کرمانی پس از ۳۹ سال شناسایی شد

مدیرکل حفظ آثار نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان از شناسایی یکی از شهدای گمنام کرمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: این شهید محمدعلی کرباسی فرزند محمد نام دارد که در سال ۱۳۹۰ به‌عنوان شهید گمنام در شهر اردل به خاک سپرده شد.

شهید محمدعلی کرباسی شهید گمنام تازه شناسایی شده کرمانی

به گزارش ایکنا از کرمان، سرهنگ محمود مهدوی‌فرد، مدیرکل حفظ آثار نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان امروز 10 آذرماه و در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 292 شهید گمنام استان کرمان به‌ویژه 4 شهید گمنامی که به تازگی هویت آن‌ها شناسایی شده است، گفت: کرمان در چند روز گذشته میزبان خانواده‌های شهدای گمنام از شهرهای کاشان، اصفهان و خوزستان بود که به تازگی تعیین هویت شدند و پیکر مطهرشان در شهرستان‌های رابر، رفسنجان و رودبار مدفون است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان ضمن تقدیر از مردم کرمان برای میزبانی از این سه شهید بیان کرد: با رضایت و موافقت خانواده‌های هر سه شهید، پیکر مطهر این شهدا در کرمان می‌ماند.

مهدوی‌فرد با بیان اینکه یک شهید گمنام متعلق به استان کرمان تازه شناسایی شده است که در استان چهارمهال‌وبختیاری و شهر اردل مدفون است، افزود: این شهید محمدعلی کرباسی فرزند محمد نام دارد و از شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در تاریخ 10 اردیبهشت ماه 1361 در عملیات بیت‌المقدس در غرب کارون به درجه رفیع شهادت نائل آمد و در سال 1390 به‌عنوان شهید گمنام در شهر اردل به خاک سپرده شده است.

وی تصریح کرد: پدر و مادر این شهید بزرگوار دعوت حق را لبیک گفتند و اکنون دو خواهر شهید پس از 39 سال دوری روز سه‌شنبه 16 آذر ماه با مزار برادر شهیدشان دیدار خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha