پوستر بانک جامع اطلاعات قرآنی استان اصفهان منتشر می‌شود
کد خبر: 4016179
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
هفته آینده؛

پوستر بانک جامع اطلاعات قرآنی استان اصفهان منتشر می‌شود

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان اصفهان از انتشار پوستر اطلاع‌رسانی بانک جامع اطلاعات قرآنی استان در اواخر هفته آینده خبر داد.

بانک جامع اطلاعات قرآنی

حسینعلی جان‌نثاری، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: تا اواخر هفته آینده، پوستر اطلاع‌رسانی بانک جامع اطلاعات قرآنی استان اصفهان منتشر و سامانه مربوطه برای ثبت‌نام و گردآوری اطلاعات راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: بعد از انتشار پوستر و راه‌اندازی سامانه، برای تأمین اعتبار وارد مذاکره با نهادها و مراکز مختلف می‌شویم. در حال حاضر، شرایط به‌گونه‌ای است که قبل از شروع فعالیت‌ها و اقدامات فرهنگی، تمامی اعتبار لازم برای انجام آنها فراهم نمی‌شود، چون نگاه خدماتی و نه فرهنگی به این نوع فعالیت‌ها وجود دارد و تصور بر این است که فعالیت‌های فرهنگی هزینه‌بر بوده و این هزینه‌ها از دست می‌رود، در صورتی که فعالیت‌های فرهنگی می‌تواند مقدمه‌ای بر تربیت انسان‌ها و حتی خلق ثروت و درآمد باشد.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان اصفهان تصریح کرد: تاکنون مبلغ بسیار ناچیزی برای راه‌اندازی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی استان تأمین شده است، ولی تا اینجا توانسته‌ایم کار را پیش ببریم و با مشکل خاصی مواجه نبوده‌ایم.

جان‌نثاری ادامه داد: علاوه بر قاریان و حافظان، تمام کسانی که فعالیت هنری، خدماتی، مدیریتی، نویسندگی، کتابت، ویراستاری، ترجمه و اطلاع‌رسانی در حوزه قرآنی انجام می‌دهند، می‌توانند در بانک جامع اطلاعات قرآنی استان ثبت‌نام کنند. افراد در مرحله اول، مشخصات فردی و نوع فعالیت‌های خود را در سامانه ثبت و مدارک لازم را بارگذاری می‌کنند. سپس اطلاعات آنها جمع‌آوری می‌شود و برای پایش و راستی‌آزمایی در اختیار سازمان‌ها و مؤسسات مربوطه قرار می‌گیرد.

وی در خصوص تشکیل هیئت اندیشه‌ورز در اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان اصفهان، گفت: برای این منظور، فهرستی از افراد موردنظر تهیه شده است و در حال مشاوره و رایزنی برای انتخاب اعضا هستیم.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان اصفهان با اشاره به جلسات شورای نظارت بر مدارس حفظ قرآن همراه با تحصیل، بیان کرد: در این جلسات، نظام‌نامه این مدارس تصویب و تصمیم‌گیری در خصوص محتوای برنامه‌ها و فعالیت‌های مدارس حفظ قرآن به تشکیل کمیته‌ای متشکل از حافظان قرآن منوط شد. این کمیته قرار است هفته آینده تشکیل شود تا اعضای آن راجع به محتوای برنامه‌ها تبادل نظر کنند. در حال حاضر، الگوهایی از مدارس حفظ قرآن همراه با تحصیل در سطح شهر و استان وجود دارد که از آنها بازدید به عمل آمده و نقاط قوت و مشکلاتشان احصا شده است. بنابراین، محتوای مربوط به این مدارس و چگونگی اداره آنها به زودی اعلام می‌شود.

وی اضافه کرد: طی مدتی که شورای نظارت بر مدارس حفظ قرآن همراه با تحصیل تشکیل شده است، متوجه شده‌ایم که بسیاری از مؤسسات قرآنی امکان و توانایی تشکیل چنین مدارسی را دارند، ولی تاکنون از آن آگاه نبوده‌اند. این اتفاق بسیار مبارکی است و نوید آینده خوبی را می‌دهد و می‌تواند بر فرهنگ قرآنی مردم استان اثرگذار باشد. ضمن اینکه قابلیت اجرا شدن دارد، چون متعلق به مردم است و نیازمند بودجه‌های دولتی نیست. امیدواریم این اتفاق، مسیر تازه‌ای در دستیابی به اهداف بلند قرآنی و به‌خصوص فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن باشد.

 

انتهای پیام
captcha