حمایت شهرداری همدان از مجموعه‌های تربیتی و تولیدی
کد خبر: 4016034
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲

حمایت شهرداری همدان از مجموعه‌های تربیتی و تولیدی

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: شهرداری باید از مجموعه‌های مردمی خودگردان در حوزه امور تربیتی، تولیدی، کارآفرینی و اشتغال حمایت کند.

 مرتضی کرباسیان رئیس کمیسیون نظارت بازرسی و امور اداری شورای اسلامی همدانبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، مرتضی کرباسیان، رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای اسلامی همدان، با اشاره به اینکه در کمیسیون فرهنگی شورا شاهد درخواست بسیاری از دستگاه‌های دولتی و نهادهای مردمی برای در اختیار قرار دادن مکان مناسب از شهرداری هستیم، گفت: ساختمان‌های شهرداری همدان محدود و فرسوده شده‌اند، امکان پوشش تمامی درخواست‌ها، وجود ندارد.

وی پیشنهاد داد: شهرداری باید از مجموعه‌های مردمی همانند برخی مؤسسات فرهنگی، هیئت‌های مذهبی، پایگاه‌های مقاومت بسیج و مجموعه‌های قرآنی که در حوزه تربیتی موفق عمل می‌کنند و در حال انجام امور تربیتی بلندمدت هستند حمایت کند.

کرباسیان همچنین ادامه داد: با توجه به تحریم اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم انتظار می‌رود شهرداری از مجموعه‌های مردمی خودگردان در حوزه تولیدی، کارآفرینی و اشتغال به‌ویژه مؤسسات خیریه حمایت کند.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان با توجه به اینکه در اختیار قرار دادن فضاهای موجود در حوزه مدیریت شهری، مشکلات را حل نمی‌کند، اظهار کرد: دولت‌ها همواره شعار افزایش مشارکت مردم در اداره شهر را سر می‌دهند و قصد دارند تصدی‌گری را کاهش داده و سیاست‌گذاری را اولویت قرار دهند، از این‌رو امیدواریم بستر مناسب این امور فراهم شود.

وی از دولت سیزدهم درخواست کرد: برای مدارس، کتابخانه‌ها، سالن‌های ورزشی و فرهنگسراهای سطح شهر به‌ویژه مناطق توانمندسازی در برهه زمانی که بلااستفاده هستند، راهکاری اندیشیده شود تا در شورای برنامه‌ریزی شهرستان یا شورای فرهنگ عمومی استان همدان با لحاظ شرایط ویژه در اختیار مجموعه‌های فرهنگی مردمی خودجوش قرار گیرد.

کرباسیان با طرح چرایی تعطیلی طولانی‌مدت برخی از ساختمان‌های دولتی، بیان کرد: در صورت دریافت تعهد نگهداری از مجموعه‌های مردمی در حوزه امور تربیتی، تولیدی، کارآفرینی و اشتغال به‌منظور بهره‌گیری از فضاهای فرهنگی و ورزشی، می‌توان شاهد ارائه خدمات شایسته‌ای برای شهروندان و تک‌تک فرزندان مناطق شهری به‌ویژه مناطق توانمندسازی باشیم.

وی همچنین اعلام کرد: انتظار می‌رود با همکاری شهرداری، فرمانداری، معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و اداره‌کل راه ‌و ‌شهرسازی استان و نیز شورای برنامه‌ریزی شهرستان همدان تفاهم‌نامه یا دستورالعمل استفاده بهینه از فضاهای فرهنگی و ورزشی شهر همدان در راستای حمایت از مجموعه‌های تربیتی و تولیدی منعقد شود.

کرباسیان در پایان با اشاره به کاربری فضای سبز انبارهای بنیاد مسکن و سازمان صمت استان در کوی جنت و 10 متری رضوان، از استاندار و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری درخواست کرد: مساعدت‌های لازم برای تملک و بازگشایی معابر و نیز ایجاد فضای سبز انجام شود.

انتهای پیام
captcha