اقتدار هوشمند در اختیار بسیج و نیروهای مسلح است
کد خبر: 4016028
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵
امام جمعه کرمان:

اقتدار هوشمند در اختیار بسیج و نیروهای مسلح است

امام جمعه کرمان در رزمایش اقتدار بسیج با بیان اینکه اقتدار هوشمند در اختیار بسیج و نیروهای مسلح است که تحت زعامت فرماندهی کل قوا بوجود آمده، بیان کرد: بسیج برای به تصویر کشیدن آن در عرصه‌های مختلف باید کمک کند.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان در رزمایش اقتدار بسیج که همزمان با سراسر کشور امروز چهارشنبه ۳ آذر ماه در مصلی بزرگ امام علی (ع) شهر کرمان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بیان کرد: امروز حرف از اقتدار بسیج است و اقتدار در عرف بین‌الملل معانی متفاوتی دارد.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: در نگاه دینی اقتدار، هم اقتدار دورنی به مفهوم خودسازی و تهذیب نفس است و هم اقتدار بیرونی است که انواع و اقسام دارد. بسیج در صحنه عمل و در عرصه بین‌المللی و در حوزه‌های مختلف اقتدار را به نمایش گذاشته و طرفداران و هوادارانی در بین آزادگان جهان پیدا کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان، مأموریتی که امام خمینی(ره) برای بسیج ترسیم کرده است را مأموریتی بسیار بزرگ دانست و گفت: این مأموریت تا آنجاست که همه کاخ‌های مستکبرین را فرو بریزد.

وی در ادامه به سه نوع از قدرت و قوت اشاره کرد و گفت: اولین نوع قدرت، قدرت نرم است که در این نوع قدرت فرد یا گروهی در جایگاه معنوی قرار بگیرد و بدون تحمل هزینه، نفوذ او در توده‌های مختلف اثر بگذارد و به سرعت با هدفی که ترسیم می‌کند افراد را بسیج کند.

امام جمعه کرمان افزود: بسیج مستضعفین دارای قدرت نرم در داخل و خارج از کشور و در جغرافیای مقاومت اسلامی است که می‌تواند جریانات داخل و خارج را علیه استکبار و جهانخواران بسیج کند و هم خود نیروی قدرتمندی برای مبارزه است و هم با نفوذ معنوی در دنیا طرفداران و لشکرهای فراوانی را در این جاذبه قرار می‌دهد.

علیدادی‌سلیمانی قدرت سخت را عبارت از آمادگی لازم برای هر برخوردی و در رأس آن برخورد نظامی با استکبار جهانی اعلام کرد و گفت: در هشت سال دفاع مقدس بسیج نشان داد که با رشادت و جوانمردی در کنار نیروهای مسلح از این کشور دفاع جانانه می‌کند.

امام جمعه کرمان به اقتدار هوشمند نیز اشاره کرد و آن را ترکیبی از قدرت سخت و نرم دانست و گفت: این نوع قدرت در اختیار بسیج و نیروهای مسلح است که تحت زعامت فرماندهی کل قوا بوجود آمده و بسیج برای به تصویر کشیدن آن در عرصه‌های مختلف باید کمک کند.

وی در ادامه به اقتدار دفاعی پرداخت و با تأکید بر اینکه این اقتدار را باید جدی گرفت، بیان کرد: در زمینه اقتدار دفاعی ما در اوج هستیم. موشک‌های دوربرد و سلاح‌های نظامی و ده‌ها دستاورد این عرصه، جمهوری اسلامی را کشوری امن و قدرتمند کرده است که با زبان اقتدار با دنیای استکبار سخن می‌گوید و بهتر از هر زمان می‌توان در این بخش با دنیا حرف زد.

نماینده ولی‌‌فقیه در استان با بیان اینکه اقتدار نظامی یعنی مهیا بودن در صحنه‌های مختلف و این توانمندی بسیج و نیروهای مسلح است، گفت: اقتدار اقتصادی نوع دیگری از قدرت است که مؤلفه‌هایی دارد و باید آن را جدی گرفت و دولتمردان باید همه سعی و تلاش خود را انجام دهند تا در این زمینه نیز از کشورهای مقتدر باشیم.

علیدادی سلیمانی با اشاره به اقتدار علمی در سایه نظام جمهوری اسلامی، اقتدار فرهنگی را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: اقتدار فرهنگی مهمترین نوع اقتدار است و باید در حوزه فرهنگ و فهم اجتماعی و درک از مسائل زمان خود در جایگاهی قرار گرفت که دوست و دشمن و نقشه‌های دشمن را خوب بشناسیم و وحدت کشور را جدی بگیریم.

امام جمعه کرمان در پایان با اشاره به اقتدار اجتماعی تصریح کرد: اقتدار اجتماعی یعنی هماهنگی و همراهی توده‌های مردم در عرصه‌های مختلف که نقش بسیج در این اقتدار نقش شماره یک است زیرا بسیج پاره تن مردم است.

انتهای پیام
captcha