بسیجی برای خدمت منتظر دعوت نمی‌ماند
کد خبر: 4014914
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹

بسیجی برای خدمت منتظر دعوت نمی‌ماند

رئیس جهاددانشگاهی فارس انقلابی بودن را از شاخصه‌های بسیجی برشمرد و گفت: بسیجی برای خدمت منتظر دعوت كسی نمی‌ماند.

مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارس امروز، ٣٠ آبان در آیین گرامیداشت هفته بسیج كه در مجتمع جهاددانشگاهی فارس و با حضور رئیس بسیج ادارات سپاه فجر استان برگزار شد، ضمن تبریک این هفته، بیان كرد: از روزی كه نهاد جهاددانشگاهی تاسیس شد ابتدا بسیجی بودیم و بعد جهادگر.

وی با بیان اینکه در اساسنامه و فرهنگ جهاد، رویكرد بسیجی جدای از جهاد و جهادگری نیست، تصریح كرد: بسیج واژه‌ای كوتاه اما دارای مفاهیم عمیق است و امروز همه افراد صاحب‌نظر در حوزه‌های مختلف مدیریتی و عقیدتی بر این باورند كه این فرهنگ می‌تواند در همه ابعاد ‌سازنده باشد.

بابایی تصریح کرد: امروز پس از گذشت چهار دهه از انقلاب، مشاهده می‌كنیم كه همچنان بسیج به عنوان یك تشكل حرف برای گفتن دارد، چرا كه نگاه بسیج به نظام و انقلاب و دین، یك نگاه كامل و جامع است. برخلاف اینكه تصور می‌شد بسیج تنها در صحنه‌های نبرد و دفاعی حضور دارد اما امروز حضور بسیج در همه سطوح و هرجایی كه نیاز به خدمت باشد، ملموس است.

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «یكی از شاخصه‌های مهم بسیجی بودن، داشتن بصیرت است»، گفت: این بصیرت و دانش بسیجی است كه مشخص می‌كند باید كی و كجا حضور داشته باشد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس تصریح کرد: بسیجی بودن صرفاً عضو یك پایگاه و حوزه بودن نیست، بلكه بسیجی بودن به نگاه و تفكری است كه وجود دارد.

رئیس خبرگزاری ایکنا شعبه فارس، انقلابی بودن را از دیگر شاخص‌های یك بسیجی عنوان كرد و گفت: بسیجی برای خدمت منتظر دعوت كسی نمی‌ماند.

وی با بیان اینكه امروز هم نگاه و تفكر بسیجی لازم است، گفت: اگر همت و تلاش و نگاه بسیجی همواره وجود داشته باشد، بسیاری از مشكلات حل خواهد شد.

بابایی همچنین بیان کرد: جهاددانشگاهی یكی از مجموعه‌های برگرفته از انقلاب است که با نگاه بسیجی در حوزه‌های آموزشی، علمی و فرهنگی و آموزش برای رفع نیازهای جامعه وارد میدان شد. در حالی كه امروز جامعه غرب به این رسیده كه ارزشمندترین و گران‌ترین عامل برای یك سازمان منابع انسانی آن سازمان است، اما چهل سال پیش این فرهنگ و نگاه با تشكیل بسیج چند میلیونی توسط امام(ره) به منصه ظهور رسید.

رئیس جهاددانشگاهی فارس تأكید كرد: اگر همه تجهیزات و منابع مالی در اختیار یک سازمان باشد اما منابع انسانی توانمند وجود نداشته باشد، قابل انكار نیست كه آن سازمان موفق نخواهد بود و این یك عنصر غیرقابل رقابت است. خوشبختانه نمونه‌های بارز این سازمان‌ها، جهاددانشگاهی است كه در حوزه‌های مختلف حرف‌های زیادی در سطح كشور و منطقه دارد.

بابایی ابراز امیدواری کرد: وارثان خوبی برای شهدای هشت سال دفاع مقدس، مدافعین حرم و سلامت باشیم و گفت: امید است در شمار بسیجیان واقعی باشیم و سره را از ناسره تشخیص دهیم.

رئیس خبرگزاری ایکنا شعبه فارس، عاملی كه موجب رشد بسیج شده را احساس مسئولیت نسبت به وظایف دانست و بیان کرد: خوشبختانه در مجموعه جهاد این رویكرد وجود دارد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با بصیرت، دانش، تعهد و نگاه انقلابی گام‌های پیشرفت مستحكم تر از قبل برای كشور برداشته شود.

انتهای پیام
captcha