اعزام 150 جهادگر به منطقه زلزله زده عمارت جاجرم در خراسان شمالی
کد خبر: 4014715
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹

اعزام 150 جهادگر به منطقه زلزله زده عمارت جاجرم در خراسان شمالی

فرمانده سپاه جواد الائمه خراسان شمالی از اعزام 150 نفر نیروی جهادگر بسیج به منطقه زلزله زده عمارت جاجرم خبر داد.

سردار اسماعیل فرجی، فرمانده سپاه جواد الائمه خراسان شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، سردار اسماعیل فرجی، فرمانده سپاه جواد الائمه خراسان شمالی، 29 آبان ماه، در رزمایش اقتدار گروه‌های جهادی استان که به مناسبت هفته بسیج در محل ناحیه مقاومت بجنورد برگزار شد، با بیان اینکه تمامی اقدامات گروه‌های جهادی در مناطق محروم استان از قبیل طرح‌های آب رسانی و ... به صورت رایگان انجام می‌شود بیان کرد: این امر علاوه بر صرفه‌جویی در منافع ملی گام مهمی در راستای توسعه استان می‌باشد.

فرجی لای روبی قنوات، لوله‌گذاری مسیرهای انتقال آب،مرمت و بازسازی مدارس و خدمت به مناطق زلزله زده خراسان شمالی را از مهم‌ترین طرح‌های بسیج سازندگی عنوان و تصریح کرد: بسیجیان استان هشت روز در مناطق محروم حضور پیدا خواهند کرد که طی این مدت امداد رسانی به مناطق زلزله‌زده در اولویت جهادگران بسیجی است.

فرمانده سپاه جواد الائمه خراسان شمالی با بیان اینکه 818 تیم بسیجی در اجرای طرح شهید سلیمانی  همکاری می‌کنند  تصریح کرد: از 818 تیم بسیجی، 430 تیم حمایتی، 87 تیم مراقبتی، 220 تیم نظارتی و مابقی نیز تیم‌های فرهنگی هستند که در این طرح همکاری داشته‌اند.

فرجی در رابطه با اقدامات انجام شده بیان کرد: بسته‌های معیشتی، نوشت افزار، جهیزیه، گوشت قرمز، آزادسازی زندانیان، سبد بهداشتی و درمانی و دیگر کالاهای اساسی از جمله این کمک‌ها  بوده است.

وی با بیان اینکه 100عنوان برنامه در قالب ۱۵ هزار فعالیت در این هفته اجرا می‌شود اظهار کرد:  ۵۵ برنامه شاخص هفته بسیج در سطح حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج شهر و روستاهای خراسان شمالی طی این هفته برگزار خواهد شد.

فرجی با اشاره به اینکه  بسیچ میراث گران‌بها و یادگار امام خمینی (ره) برای عبور از دشواری‌ها و مقابله با فتنه و دسیسه دشمن است تصریح کرد: در پنجم آذر ماه سال 1358 هنوز خبری از جنگ نبود که امام فرمان تأسیس بسیج مستضعفین را برای مقابله با حملات دشمن و مقابله با تهدیدات آن‌ها  صادر کردند.

وی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) که فرمودند؛ مملکت ما 20 میلیون جوان دارد و هر 20 میلیون نفر نیز باید تفنگ‌دار باشند اظهار کرد: سازمان بسیج مستضعفین متعلق به کل جهان است و ما تفکر بسیجی را در منطقه به برکت حضور امام خمینی(ره) و دور اندیشی ایشان گسترش داده‌ایم .

فرجی الگوی کشور سوریه برای مقابله با نظام استکباری را بسیج مستضعفین دانست و بیان کرد: کشور سوریه با الگو برداری از بسیج مستضعفین و نیروهای جهادگر آن به مقاومت در برابر نظام استکباری پرداخته‌اند و از قرآن و اسلام به صورت جهادی محافظت خواهند کرد.

فرمانده سپاه جواد الائمه استان با اشاره به عرصه‌های مختلف فعالیت بسیج بیان کرد: یکی از عرصه‌هایی که بسیج در آن به انجام  فعالیت‌های جهادی پرداخته است عرصه سازندگی است.

وی افزود: با حضور بسیجیان در عرصه سازندگی و حضور در اردوهای جهادی، فرهنگی، اجتماعی، عرصه‌های علمی و فناوری، اقتصاد مقاومتی و ... انرژی بسیار قوی شکل می‌گیرد و نبایدها را تبدیل به بایدها می‌کند.

فرجی با اشاره به حضور بسیجیان در مناطق محروم اظهار کرد: بسیجیان با حضور در عرصه دفاع و سازندگی اثبات کردند که بن بست شکن هستند.

فرمانده سپاه جواد الائمه استان ادامه داد: حضور بسیجیان در مناطق محروم  نه تنها یک نیاز است بلکه ضرورت دارد و تمرینی برای افزایش استقامت، ایستادگی، اجرای فرمان مقام معظم رهبری  و عدم اتکا به خارج کشور است.

وی نمونه‌ای از جوانان با غیرتی که در مکتب بسیج رشد کرده‌اند را شهید حججی دانست و اظهار کرد: اگر جنگ و دفاعی باشد بسیج جزو اولین صف‌ها است و حضور خواهد داشت.

فرجی ادامه داد: بسیج نه تنها در عرصه جنگی و دفاع حضور داشته است بلکه در عرصه‌های سازندگی، امنیتی و بصیرتی، موشک سازی و علم و فناوری نیز تفکر بسیجی حاکم است.

انتهای پیام
captcha