تدوین سند جامع ارتباط قوه قضائیه با مردم
کد خبر: 4014606
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
معاون اول قوه قضائیه خبر داد:

تدوین سند جامع ارتباط قوه قضائیه با مردم

معاون اول قوه قضائیه از تدوین سند جامع ارتباط قوه قضائیه با مردم خبر داد.

 حجت الاسلام محمد مصدق، معاون اول قوه قضائیهبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، حجت الاسلام محمد مصدق، معاون اول قوه قضائیه، 29 آبان ماه، در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری خراسان شمالی که در محل سالن جلسات دادگستری استان با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد، اظهارکرد: در حال تدوین تفاهم‌نامه‌ای با دولت و مجلس در امور مختلف هستیم که این امر به امور استان‌ها نیز کمک خواهد کرد.

وی از تدوین سند جامع ارتباط قوه قضائیه با مردم نیز خبر داد و افزود: تدوین این سند هم اکنون در دستور کار قرار دارد که چگونه با مردم که ولی نعمت‌های ما هستند برخورد کنیم.

معاون اول قوه قضائیه تاکیدکرد: ما حق نداریم صدای خود را بر سر متهم و یا ارباب رجوع بلند کنیم و در واقع مکلف هستیم تا بر اساس قانون و شرع نسبت به متهم و ارباب و رجوع حفظ حرمت داشته باشیم.

حجت‌الاسلام مصدق با اشاره به اینکه توسعه صلح و سازش یکی از انتظارات مهم قوه قضائیه از روسای ادارات کل دادگستری در استان‌ها است، ادامه داد: این امر مبارک باید از سوی شوراهای حل اختلاف، دادسراها، دادگاه های بدوی و یا تجدید نظر و ... صورت گیرد و یکی از اولویت‌های مهم قوه قضائیه است.

وی تصریح کرد: قوه قضائیه به هیچ وجه به دنبال تعطیلی کارخانه‌ها نیست، کارخانه‌ای که در آن حدود سه هزار نفر کار می‌کنند و اگر کارفرما دچار خطایی شده است باید به آن خطا رسیدیگی شود اما نباید کارخانه تعطیل شود.

مصدق گفت: در حال حاضر دادستان‌های ما در سراسر کشور این امر را مدیریت می‌کنند و یکی از وظایف ما در این شرایط اقتصادی کمک به دولت است.

معاون اول قوه قضائیه در ادامه با بیان اینکه توفیق خدمت به مردم یکی از نعمت‌هایی است که خداوند به انسان عطا می‌کند، افزود: زمان سپری می‌شود و خوشا به حال افرادی که از این فرصت خدمت رسانی به مردم استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: به خوبی می‌دانیم که کثرت پرونده‌ها قاضی و همکاران ما را کلافه کرده است اما باید به این نکته توجه جدی داشته باشیم که ممکن است آن شاکی و یا متهمی که به ادارات دادگستری مراجعه کرده شاید اولین و یا آخرین مراجعه وی باشد، بنابراین برخورد خوب و بد کارکنان دادگستری در ذهن آن‌ها باقی خواهد ماند و تمامی این برخوردها پای نظام نوشته خواهد شد که در همین راستا همکاران خود را به انجام برخورد خوب با ارباب و رجوع توصیه می‌کنم.

وی همچنین به هفته بسیج نیز اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت هفته بسیج استفاده و عملکرد 42 ساله آن را طی این هفته تبیین کرد.

حجت الاسلام مصدق اظهارکرد: مهمترین وظیفه بسیج تمدن‌سازی است و هر کجا که کشور با مشکلی مواجه شده، بسیج در خط مقدم خدمات‌رسانی قرار گرفته است.

گفتنی است در این مراسم از زحمات حجت الاسلام اسدالله جعفری تقدیر شد و حجت الاسلام براتی‌زاده به عنوان رئیس کل دادگستری خراسان شمالی انتخاب شد.

انتهای پیام
captcha