جزئیات برنا‌مه‌های گرامیداشت هفته بسیج در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4014078
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
فرمانده سپاه استان تشریح کرد:

جزئیات برنا‌مه‌های گرامیداشت هفته بسیج در چهارمحال‌وبختیاری

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال‌وبختیاری گفت: امسال با بهبود وضعیت شیوع کرونا، ۱۲۰۰ برنامه‌ از سوی سپاه استان و به‌صورت تلفیقی در فضای مجازی و حقیقی از ۲۹ آبان‌ماه تا ۵ آذر و همزمان با کشور برگزار می‌شوند.

سردار اکبری فرمانده سپاه چهارمحال‌و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، سردار علی‌محمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) امروز ۲۶ آبان‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به‌مناسبت چهل‌ودومین سالروز تشکیل بسیج مستضعفین و هفته بسیج با گرامیداشت یاد ۲۴۴۰ شهید دفاع مقدس و شهدای سلامت و مدافع حرم استان و با اشاره به اینکه در دو سال گذشته به‌دلیل شرایط کرونایی برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج در بستر فضای مجازی برپا شد، اظهار کرد: امسال با بهبود وضعیت شیوع کرونا، ۱۲۰۰ برنامه‌ از سوی سپاه استان و به‌صورت تلفیقی در فضای مجازی و حقیقی از ۲۹ آبان‌ماه تا ۵ آذر و همزمان با کشور برگزار می‌شوند.

وی با یادآوری نقش نیروهای مردمی و بسیج در ۸ سال دفاع مقدس، ادامه داد: تا پیش از ورود بسیج و نیروهای بسیج به میدان دشمنان پیشروی‌هایی داشتند اما نیروهای مردمی ذیل عنوان بسیج با وحدت با نیروهای مسلح و تحت امر ولی‌فقیه و فرمانده کل قوا نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کردند.

اکبری با اشاره به شهامت‌های رزمندگان چهارمحال‌وبختیاری در طول ۸ سال دفاع مقدس، گفت: مردم ولایتمدار استان در سال ۵۸ با حضور در منطقه کردستان رشادت‌آفرینی داشتند و با شروع جنگ تحمیلی به‌صورت گروه‌هایی در منطقه شوش حضور داشتند که با تشکیل تیپ قمر بنی‌هاشم(ع) در عملیات‌های محرم، والفجر ۴، خیبر، بدر، کربلای ۴ و ۵، والفجر ۸ و ۱۰ افتخارآفرینی کردند، این رزمندگان همچنین در برقراری امنیت پایدار نقش بسزایی در مناطق مرزی کشور داشتند.

فرمانده سپاه قمربنی‌هاشم(ع) استان بیان کرد: مردم ولایتمدار استان همچنین در دفاع از حرم آل‌الله جزو رزمندگان پیشرو بودند و نخستین شهیدان مدافع حرم در جامعه بسیجی، پزشکی، مهندسی و امدادگری از استان چهارمحال و بختیاری هستند.

ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت هفته بسیج در چهارمحال‌وبختیاری

اکبری در تشریح اهم برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج، تصریح کرد: بزرگداشت این هفته با برپایی همایش نماز در روز ۲۹ آبان‌ماه آغاز و با حضور در نماز جمعه روز ۵ آذرماه به‌پایان می‌رسد؛ هفته بسیج امسال با وام‌گیری از سخن مقام معظم رهبری با شعار بسیج پاره تن مردم است گرامی داشته می‌شود.

وی ادامه داد: رزمایش جهادگران بسیجی و کاروان‌های جهادی و خدمت مؤمنانه بسیج از دیگر برنامه‌ها هستند که در بخش مواسات و کمک مؤمنانه تا کنون بالغ بر ۳۱۰ میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری و در میان نیازمندان توزیع شده است و این روند خدمت‌رسانی همچنان ادامه دارد.

اکبری به پویش نذر خون بسیجیان اشاره و بیان کرد: این پویش در مناسبت‌های مختلف توسط مجموعه سپاه و بسیج راه‌اندازی می‌شود که در هفته بسیج نیز این پویش در تمامی پایگاه‌ها و رده‌ها و حوزه‌ها راه‌اندازی خواهد شد. تجلیل از فعالان طرح شهید سلیمانی و تکریم شهدای سلامت استان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته بسیج است.

وی بیان کرد: برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری، اختتامیه جشنواره عکس بسیج، افتتاح پروژه‌های درون‌سازمانی خاص بسیج، رونمایی از سایت و پوستر جشنواره علمی جهاد آموزشی، آغاز پویش کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد توسط سپاه قمر بنی‌هاشم پیش‌بینی شده است.

اکبری برپایی نشست‌های تبیینی با موضوع بیانیه گام دوم را بخش دیگری از ویژه‌برنامه‌های هفته بسیج بیان کرد و توضیح داد: نقش بسیج در تحقق این بیانیه خدمت به مردم و اعتمادسازی، همچنین بسیج با علم و معنویت، با محوریت جوانان و نوجوانان، اقدام جهادی و انقلابی، حضور مؤثر در صحنه‌های علمی و عمرانی و سازندگی می‌تواند نقش پرچمداری را در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی داشته باشد.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) تصریح کرد: مراسم رونمایی از رهنامه محلات اسلامی در تمامی شهرستان‌ها یکی از برنامه‌های کلیدی هفته بسیج است؛ برگزاری همایش روحانیون بسیجی در حوزه علمیه، نمایشگاه پایگاه اسوه بسیج، همایش سران طوایف و ایلات، غبارروبی گلزار شهدا، حضور خادمان راهیار نور در گلژار شهدا، خاطره شهدای ورزشکار، برگزاری دعای ندبه، همایش پیاده‌روی خانوادگی و سخنرانی فرماندهان بسیج پیش از خطبه‌های نماز جمعه نیز در دستور کار قرار دارد. رزمایش اقتدار بسیجیان برای روز سوم آذر پیش‌بینی شده است که با توجه به شرایط کرونایی در مورد نحوه برگزاری آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

اکبری با اشاره به گلایه مقام معظم رهبری مبنی بر رسانه‌ای نشدن فعالیت‌های بسیج، بیان کرد: ایشان تأکید دارند که فعالیت‌های بسیج باید اطلاع‌رسانی شود چرا که باعث امیدآفرینی در میان مردم می‌گردد و در شرایط کنونی مردم نیاز به همدلی و همراهی و هم‌افزایی دارند. همت بسیجیان در بازسازی منازل آسیب‌دیدگان زلزله کوهرنگ ستودنی و ارزشمند است و از رسانه‌ها انتظار می‌رود که نیازها و مطالبات مردم کوهرنگ و نیاز به بازسازی ۶۰۰ واحد مسکونی را رسانه‌ای و مطالبه و مردم استان و کشور را به حمایت دعوت کنند. در این راستا، سپاه استان قرارگاه جهادی کمک به زلزله‌زدگان را تشکیل داده است که جلسات متعددی با مسئولان استان برگزار و مقرر شد تمامی شهرستان‌ها معین مردم کوهرنگ باشند.

وی با ذکر اینکه برای احداث ساختمان در مناطق زلزله‌زده کوهرنگ نیازمند همکاری اهالی و ارائه و تکمیل مدارک هستیم و تا کنون تنها ۶ خانواده اقدام به تکمیل مدارک کردند که کار احداث مسکن برایشان آغاز شده است، بیان کرد: تسهیلات و وام‌های کم‌بهره در کنار کمک بلاعوض دولت برای بازسازی منازل پیش‌بینی شده است؛ تا کنون حدود ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان شامل ۲ میلیار تومان کمک‌های نقدی برای ساخت و ساز و یک و نیم میلیارد کمک غیرنقدی برای کمک به مردم مناطق زلزله‌زده جمع‌آوری و تحویل شهرستان شده است. امروز نیز ۴۰۰ بسته معیشتی از تهران جمع‌آوری و به منطقه ارسال شد.

اکبری با بیان اینکه ۷ مرکز تجمیعی واکسیناسیون توسط سپاه در شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، لردگان و ۷ گروه جهادی دانشجویی فعال هستند، گفت: با توجه به پیشرفت خوب واکسیناسیون در استان و کاهش مراجعه به این مراکز برای دریافت واکسن، احتمالاً با نظر مجموعه علوم پزشکی برخی از این مراکز جمع‌آوری می‌شوند.

انتهای پیام
captcha