قائمشهر میزبان مرحله کشوری جشنواره ملی تلاوت شد
کد خبر: 4014070
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴

قائمشهر میزبان مرحله کشوری جشنواره ملی تلاوت شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از انتخاب شهرستان قائمشهر با ارزیابی انجام شده برای میزبانی مرحله کشوری جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی در آذرماه خبر داد.

عباس زارع مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، عباس زارع، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، عصر دیروز، ۲۵ آبان‌ماه در آئین تجلیل از برگزیدگان، دست‌اندرکاران و مشارکت‌کنندگان شانزدهمین جشنواره ملی تلاوت مجلسی مازندران که همزمان با سالروز وفات بانوی علم و فقاهت حضرت معصومه(س) در قائمشهر برگزار شد، گفت: با ارزیابی داوران شهرستان قائمشهر برای میزبانی مرحله کشوری جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه آمادگی داریم دبیرخانه دائمی این جشنواره در مازندران باشد، افزود: در برگزاری مرحله کشوری این جشنواره لازم است مشکلات و کمبود‌ها رصد و بررسی شود تا کیفیت اجرای برنامه در خور یک رویداد کشوری باشد.

زارع با قدردانی از همراهی آیت‌الله معلمی، امام‌جمعه قائمشهر تصریح کرد: مازندران دیار علویان است و مردم نگاه خاصی به برنامه‌های فرهنگی و قرآنی دارند و فرهنگ دینی با خانواده‌های این استان علوی عجین است.

وی ادامه داد: باید در بحث بازی‌های رایانه‌ای و در حوزه فیلم و هنر به سمت آموزه‌های قرآنی بریم و رویکردی نوینی اتخاذ کنیم تا بتوانیم با شبیخون فرهنگی و جنگ نرم مقابله کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه اکنون فرزندان با بازی‌های رایانه‌ای در معرض تهدید هستند، گفت: ما در تولید محتوا چیزی کم نداریم، اما بستر مناسب در اختیار نیست تا با نگاه نو و جدید برای جوانان برنامه‌سازی کنیم.

وی افزود: در جشنواره ملی تلاوت مجلسی در مرحله استانی ۱۶۰ نفر شرکت کردند که از این تعداد ۱۰ نفر به نیمه نهایی راه یافتند و سهمیه کشوری این شهرستان با پیگیری‌های انجام شده از دو به سه نفر افزایش یافت.

در ادامه داوود جعفری، دبیر شانزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی کشور در این مراسم گفت: استانهای، مازندران، هرمزگان، آذربایجان شرقی، گلستان، کرمان و تهران کاندیدای انتخاب برگزاری مرحله کشوری جشنواره ملی تلاوت بودند که از میان این استان‌ها استان مازندران به جهت همراهی و همدلی و همسویی مدیران شهرستان و استان موجب شد شهرستان قائمشهر به عنوان میزبان جشنواره تلاوت‌های مجلسی در سال جاری انتخاب شود.

وی افزود: معتقدیم خداوند به فعالیت‌های قرآنی برکت می‌دهد و من از فعالان، خادمان قرآنی و پرچمداران این کلام الهی، سپاسگزارم.

جعفری در پایان گفت: حضور مردم مازندران در برگزاری مرحله کشوری جشنواره ملی تلاوت بسیار چشمگیر بود و مردم مانند صحنه رأی‌گیری برای ورود به جشنواره قرآنی صف کشیده بودند.

انتهای پیام
captcha