داستان‌های قرآنی در قالب تصویر و نقالی روایت شود
کد خبر: 4014013
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹

داستان‌های قرآنی در قالب تصویر و نقالی روایت شود

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره ملی تلاوت مجلسی، گفت: قرآن داستان‌های فراوانی دارد که می‌توان در قالب فیلم، تئاتر و نقالی این داستان‌ها را نقل کرد و از طریق تلویزیون در جهان انعکاس داد.

مراسم تجلیل جشنواره تلاوت مجلسیبه گزارش ایکنا از مازندران، آیت‌الله معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، دیروز، ۲۵ آبان‌ماه در آئین تجلیل از برگزیدگان، دست‌اندرکاران و مشارکت‌کنندگان شانزدهمین جشنواره ملی تلاوت مجلسی مازندران که همزمان با سالروز وفات بانوی علم و فقاهت حضرت معصومه(س) در قائمشهر برگزار شد، گفت: خدای رحمان به انسان بیان و فرمان قرائت داده و معتقدیم چنانچه فرهنگ قرآن در جامعه ترویج و جامعه به درک مفاهیم قرآنی نائل شود بی‌شک در برابر تهاجم غرب نیز واکسینه می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئولان فرهنگی و قرآنی برای بردن قرآن به لایه‌های زندگی مردم راه‌کار ارائه دهند، افزود: قرآن داستان‌های فراوانی دارد که می‌توان در قالب فیلم، تئاتر و نقالی این داستان‌ها را نقل و روایت کرد و از طریق تلویزیون در جهان انعکاس داد.

معلمی با بیان اینکه جامعه دینی باید بر اساس موازین دین فعالیت کنیم، افزود: باید شیوه‌های جذاب برای مشارکت جوانان در امور معنوی بهره ببریم و در این راستا بهره‌گیری از ابزار هنری راهکاری مفید و ارزنده برای انتقال مفاهیم عالی قرآنی به قشر جوان است.

وی با خرسندی از اینکه مازندران منتخب میزبانی مرحله کشوری جشنواره تلاوت مجلسی می‌شود، افزود: امیدواریم در دوره بعدی جشنواره ملی تلاوت مجلسی این جشنواره با میزبانی قائمشهر باشد.

معلمی گریزی به روز ۱۴ آبان‌ماه به عنوان روز مازندران، گفت: متأسفانه تا کنون به مناسبت این روز که آغاز حکومت علویان در سرزمین تبرستان است اقدامات مهمی از سوی دستگاه‌های فرهنگی استان نشده و سزاوار است دستگاه‌های مسئول برای ارائه این سابقه درخشان مازندران آثار فاخر در قالب کتاب، فیلم و هنر تهیه و تولید شود.

در ادامه این مراسم یوسف‌پور، فرماندار قائمشهر، و رئیس ستاد جشنواره تلاوت‌های مجلسی مازندران، گفت: در جهان امروز که پرتلاطم است و گویی بشر گم کرده‌ای دارد، مؤانست با قرآن مایه آرامش خواهد بود.

وی افزود: ما در زمان کرونا و در شرایط سخت این جشنواره را در قالب فضای مجازی برگزار کردیم و همه دستگاه‌ها در برگزاری این جشنواره پای کار آمدند و این جشنواره توانست نظر ارزیابان و داوران جشنواره را جلب کند تا مرحله کشوری نیز در این شهر برگزار شود.

در ادامه مدانلو، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قائمشهر نیز ضمن تقدیر از حضور داوود جعفری، دبیر شانزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی در مراسم تجلیل از برگزیدگان این جشنواره، گفت: خدا را شاکریم که میزبان یک رویداد قرآنی در استان بودیم و قائمشهر توانست امتیازات میزبانی کشوری این جشنواره را کسب کند.

وی افزود: به اذعان ارزیابان برگزاری مرحله استانی این جشنوراه در قائمشهر بسیار خوب و ارزشمند بود و شایسته است از همه دست‌اندرکاران در برگزاری این جشنواره از دارالقرآن استان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره تبلیغات قائمشهر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قائمشهر، شهرداری و فرمانداری تشکر کنم.

انتهای پیام
captcha