غفلت از تولید ایده‌های فرهنگی/ از المان‌های مذهبی حمایت جدی می‌کنیم
کد خبر: 4013906
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۰

غفلت از تولید ایده‌های فرهنگی/ از المان‌های مذهبی حمایت جدی می‌کنیم

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه امروز تولید و حمایت از ایده در مباحث فرهنگی در جامعه مغفول مانده است، گفت: عدم توجه به تولید، بررسی، جمع‌بندی و به‌کارگیری ایده یکی از مسائلی است که باعث شده است تا در بحث تهاجم فرهنگی عملاً نتوانیم زیرساخت فرهنگی جدی بر اساس مبانی فکری و ملی ایجاد کنیم.

علی‌اکبر سلطانی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، علی‌اکبر سلطانی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز، امروز، 26 آبان در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی استان که به میزبانی پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی فارس برپا شده است، بیان کرد: امروز تولید و حمایت از ایده در مباحث فرهنگی در جامعه مغفول مانده است.

وی افزود: عدم توجه به تولید، بررسی، جمع‌بندی و به‌کارگیری ایده یکی از مسائلی است که باعث شده است تا در بحث تهاجم فرهنگی عملاً نتوانیم زیرساخت فرهنگی جدی بر اساس مبانی فکری و ملی ایجاد کنیم.

سلطانی به اهمیت وجود چنین پارک و فضاهای پرداخت و اظهار کرد: مسلماً وجود چنین پارک‌ها و فضاهایی می‌تواند به کسانی که دارای ایده و طرح‌هایی هستند که بر مبانی مشخصی استوار است، کمک بسیاری کند و این ایده‌ها را به مرحله ظهور و بروز برساند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به حمایت جدی کمسیون فرهنگی و مجموعه سازمان فرهنگی گفت: برای انتشار، به‌کارگیری این ایده‌ها در سطح شهر، معرفی بهتر به شهروندان و الگو گیری برای نوجوانان حمایت جدی می‌کنیم.

وی با اشاره به دستور کار شورا نسبت به المان‌های شهری تصریح کرد: در گذشته متأسفانه به المان‌های شهری که هویت یک شهر هستند، توجه نشده است و سلیقه‌ای توسط بعضی از سازمان‌ها یا مراکز مجموعه شهرداری ساخت و جانمایی می‌شده است. در حال حاضر مصوب شورا این است که کمیته‌ای را متشکل از فضای سبز، سازمان سیما منظر، یکی از اعضای شورا و سازمان فرهنگی تشکیل دهیم که هر المانی که بخواهد در شهر اجرا شود، علاوه بر کارشناسی هزینه، از نظر هویتی و فرهنگی تناسب آن را با شهر شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع) و با جایگاه ملی این شهر بررسی شود و پس از بررسی در دستور کار قرار گیرد.

سلطانی در ارتباط با حمایت از المان‌های مذهبی نیز گفت: با توجه به اینکه شهر شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع) است، نگاه ما در مسائل مذهبی به سمت این المان‌ها جدی‌تر خواهد بود و حتماً از المان‌هایی که با هویت شهر شیراز از حیث تاریخی، اسلامی، ایرانی و بحث شاهچراغ(ع) و هویت سومین حرم اهل بیت(ع) ارتباط معناداری داشته باشد، به صورت جدی حمایت می‌کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: بررسی المان‌هایی که تا به حال اجرا شده است در دستور کار کمسیون قرار گرفته است و به مجموعه سازمان سیما منظر و شهردار اعلام کردیم تا درباره تمام المان‌هایی که تا به حال نصب شده است را گزارشی ارائه دهند تا در صورت نیاز بازبینی مفهومی المان‌ها را متناسب با هویت شهر شیراز داشته باشیم.

وی با اشاره به تأسیس پارک المان‌ها همچنین این نکته را یادآور شد: ممکن است بخشی از المان‌ها بر اثر مرور زمان از رونق افتاده و یا کارایی کمتری داشته و یا از نظر منظر در جای مناسبی قرار نگرفته باشند که نیاز باشد آن‌ها را جابه جا کرد؛ مصوبه شورا در هفته گذشته این بود که پارک المان‌ها تأسیس شود و برخی از این المان‌ها که دچار آسیب شده‌اند در این پارک به عنوان مجموعه‌ای موزه مانند نگهداری شود؛ البته هنوز جای این پارک مشخص نشده است.

سلطانی در بخش دیگری از سخنان خود به این نمایشگاه نیز اشاره کرد و گفت: تفاوت خاص این نمایشگاه با سایر نمایشگاه‌ها وجود جوانانی بود که هم ایده‌های خوب در حوزه‌های مختلف و هم ابتکار عمل و خلاقیت داشتند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: یکی از پیشران‌های اساسی انقلاب و نظام در گام دوم انقلاب از نظر رهبری وجود جوانان فکور و ایده‌پرداز است که در این نمایشگاه این جوانان دیده می‌شدند.

انتهای پیام
captcha