دانش‌آموزان البرزی و حال خوش کتابخوانی
کد خبر: 4013398
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷

دانش‌آموزان البرزی و حال خوش کتابخوانی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز گفت: برنامه حال خوش کتابخوانی در بستر شبکه شاد با عنوان «یار مهربان» برای دانش‌آموزان البرزی کلید خورد.

فرشته فهمیده معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز

فرشته فهمیده، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایکنا از البرز یکی از آسیب‌های نظام تعلیم و تربیت و جامعه را دور شدن از فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست و گفت: برنامه حال خوش کتابخوانی با هدف ایجاد پیوند عمیق میان دانش‌آموز و کتابخانه در مدارس استان البرز عملیاتی شده است.

وی گسترش فرهنگ مطالعه، ایجاد انگیزه برای مطالعه بیشتر کتاب‌های درسی و غیردرسی در بین دانش‌آموزان و پرکردن اوقات فراغت آنان را از دیگر اهداف برگزاری این برنامه در هفته کتاب و کتابخوانی برشمرد و افزود: یادگیری خارج از چارچوب کتاب درسی در راستای علایق و کنجکاوی‌ها می‌تواند برای کودکان و نوجوانان فرصت‌ساز باشد.

این مسئول افزود: در این برنامه به‌دنبال افزایش فرهنگ مطالعه کتاب در دو کانون مهم خانه و مدرسه هستیم تا کتاب‌ها در قفسه‌های کتابخانه‌ها خاک نخورد و دانش‌آموزان با رغبت به سمت کتاب و مطالعه سوق پیدا کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز گفت: برگزاری مسابقه کتابخوانی، به اشتراک‌ گذاشتن کتاب‌ها، نوشتن آموخته‌هایی از کتاب، هدیه‌ دادن کتاب و چرا کتاب خواندن را دوست دارم از جمله برنامه‌هایی است که مربیان و مشاوران تحصیلی مدارس البرز در هفته کتاب و کتابخوانی به آن می‌پردازند.

انتهای پیام
captcha