برگزاری صرف بزرگداشت شهدا نیاز انقلاب را پاسخ نمی‌دهد
کد خبر: 4013362
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
آیت‌الله دژکام:

برگزاری صرف بزرگداشت شهدا نیاز انقلاب را پاسخ نمی‌دهد

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با بیان اینکه صرف برگزاری مراسم نیازهای امروز جامعه و انقلاب اسلامی را پاسخ نمی‌دهد، بر ضرورت جریان‌سازی فرهنگی بعد از شهدا تأکید کرد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس امروز، 24 آبان در جلسه هماهنگی مراسم بزرگداشت شهید استوار گفت: گاهی احساس می‌شود برای بزرگداشت شخصیت‌های بزرگ جامعه، صرفاً به برگزاری مراسم بزرگداشت اکتفا می‌‌شود اگرچه مراسم گرفتن در سالگرد افراد کار خوبی است و لازم است اما کافی نیست و شاید بتوان گفت صرف برگزاری مراسم نیازهای امروز جامعه و انقلاب اسلامی را پاسخ نمی‌دهد.

وی افزود: نیاز امروز ما این است که یک جریان فرهنگی بعد از شهید استوار و در ادامه راه این شهید عزیز ایجاد شود، ما باید این جریان را ایجاد کنیم و به جلو ببریم، تا در راستای ادامه‌دار بودن راه شهدا در جامعه قدمی برداشته باشیم.

آیت‌الله دژکام تصریح کرد: مقام معظم رهبری یک تعبیر داشتند در مورد شهید سلیمانی که این شهید عزیز یک مکتب است نه یک فرد، در مورد شهید استوار هم همین‌گونه است در کار گلاب و گل حکم ازلی این بود کاین شاهد بازاری وان پرده‌نشین باشد،  ممکن است شخصیت دو نفر متفاوت باشد اما مکتب یکی است، باید به این مکتب که مقام معظم رهبری هم به آن اشاره کرده‌اند با محوریت شخصیت ارزشمند شهید استوار که متعلق به این استان است، جان بدهیم و در راستای نهادینه شدن این مکتب در جامعه بکوشیم.

امام‌جمعه شیراز ادامه داد: فرصت‌هایی می‌خواهد که آغازش همین سالگرد است؛ یعنی اکنون که ما این جریان‌سازی را شروع می‌کنیم، ان‌شاءالله سال آینده نتایج ملموس آن را باید بتوانیم مشاهده کنیم.

وی یادآور شد: بحمد الهی مراسم سالگرد آیت ‌لله ایمانی را هر ساله تبدیل کرده‌ایم به یک کنگره حوزوی به نام «حوزه انقلابی و حوزه منتظر» و اکنون حرکتی شکل گرفته که مستمرا انجام می‌شود و یاد آن بزرگوار هم در ضمن این گرامی داشته می‌شود، نظیر همین هم می‌تواند در مورد این شهید عزیز رخ بدهد و فرزندان ایشان خودشان با درک عمیقی که از این مکتب دارند می‌توانند موتور فعال و حرکت دهنده این قضیه باشند و ما هم در خدمت آن‎‌ها هستیم.

آیت‌الله دژکام در پایان ابراز امیدواری کرد: جلسات بعدی حول این جریان عظیم فرهنگی که می‌خواهد شکل بدهد باشد و بتوانیم به یک جریان‌سازی عمیق فرهنگی برای نسل نوجوان و جوان برسیم.

انتهای پیام
captcha