امام‌جمعه اهل سنت شاهین‌دژ معرفی شد
کد خبر: 4013328
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸

امام‌جمعه اهل سنت شاهین‌دژ معرفی شد

طی مراسمی از زحمات ماموستا احمد ویسی، امام‌جمعه سابق اهل سنت شاهین‌دژ تقدیر و تشکر به‌عمل آمد و ماموستا خالد رسول‌زاده به‌عنوان امام‌جمعه اهل سنت این شهرستان معرفی شد. 

 نشست هم‌اندیشی روحانیان اهل‌ تسنن شاهین‌دژ به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام عسگر فعال‌آذر، رئیس مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی، ۲۳ آبان در نشست هم‌اندیشی روحانیان اهل‌تسنن شاهین‌دژ که به منظور معارفه امام‌جمعه جدید اهل‌تسنن این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از شئون بسیار مهم پیامبران الهی مسئله انزار بوده و در زمان غیبت امام(عج) نیز این مسئله بر عهده علما گذاشته شده است.

وی افزود: علما باید خلأهایی را که از نبود پیامبر(ص) و غیبت امام در جامعه ایجاد شده پر کنند و برای پر کردن خلا انبیای الهی باید به ابزار «ایمان» مسلح بود و در این رابطه پیامبر(ص) به همه احکامی که آورده است ایمان داشت و بنابراین ایمان جانشینان پیامبر الهی نیز به باید اندازه‌ای باشد که سرریز شده و جامعه را سیراب کند.

رئیس مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: روحانیت باید به گفتار و عقاید خود از صمیم قلب ایمان داشته و با اعضا و جوارح خود عمل و با زبان اقرار کنند بنابراین این سه رکن باید در ایمان وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ابزارهای مهم انبیای الهی «اخلاق» بوده و رفتار رسول خدا(ص) بود که این همه جاهل را هدایت کرد، از سوی دیگر از سایر ابزارهای مهم پیامبران الهی «سعه صدر» است و زمانی که حضرت موسی(ع) به پیامبری مبعوث شد نخستین درخواست او از خدا این بود که به من شرح صدر عنایت فرما، بنابراین آستانه تحمل روحانیت باید بیشتر باشد تا بتوانند جامعه را هدایت کنند.

رئیس مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی تأکید کرد: مسئله بدخلقی و نداشتن سعه‌صدر نباید در قاموس علما باشد و روحانیت باید با سعه‌صدر بالا مردم را هدایت کنند و یکی دیگر از ابرازهای پیامبران بزرگ الهی مسئله «مهر و محبت» نسبت به جامعه مخاطب و مردم و نیز مسئله ارتباط با خدا است. هم‌اکنون توحید و دین اسلام در خطر است و شیطان با تمام عناصر خود مانند جن و انس درصدد حذف توحید از جامعه است تا مردم موحد نباشند.

ائمه جمعه باید به‌دور از حواشی انجام وظیفه کنند

حجت‌الاسلام حسین فصیح‌نیا، امام‌جمعه شاهین‌دژ نیز در این مراسم اظهار کرد: در زمان پیامبر و ائمه معصومین(ع) بحث علم‌آموزی عالم تعریف و ارزش مشخصی داشت، علم، علم‌آموزی و تعلیم آن ارزش خاصی در دین اسلام دارد و وظیفه علما نیز بسیار مهم و حائز اهمیت است و در عصر غیبت این وظیفه بسیار خطیرتر و سنگین‌تر در جام اسلامی احساس می‌شود.

وی افزود: اولین وظیفه علما در عصر غیبت تکلیف‌مداری و وظیفه‌شناسی است و عالمان نباید دنبال منافع دنیوی، دنیاپرستی و حزب بازی باشند.

حجت‌الاسلام فصیح‌نیا بیان کرد: ائمه جمعه دارای یک جایگاه مقدس هستند و باید با وظیفه‌شناسی و دوری از حواشی وظایف خود را به بهترین و شایسته ترین نحو ممکن انجام دهند و تمام فعالیت آن‌ها در جهت کسب رضایت الهی باشد. علم توأم با عمل بسیار اهمیت دارد و امام جمعه از علمای منطقه خود باید اهل مطالعه‌تر باشد و در مباحث علمی شرکت کرده و مفید واقع شود زیرا طبق فرموده ائمه(ع) چیزی که برای انسان بزرگ و سلطه می‌آورد علم است.

امام‌جمعه شاهین‌دژ تصحیح کرد: موضوع بعدی حفاظت از دین است که وظیفه اصلی علما به‌خصوص ائمه جمعه بوده و خصوصیات و از دیگر خصوصیات علما و امام جمعه در جامعه اسلامی تنظیم اندیشه است یعنی باید اندیشه ناب پیامبر(ص) رل در جامعه ساری و جاری کرده علمدار آن باشند.

وی گفت: از وظایف دیگر علما و ائمه جمعه مطرح کرد دین سیاسی است باید با مبانی دینی سیاست ناب نبوی، علوی و حسینی را به جامعه تزریق کند که امیدواریم توفیق این را داشته باشیم که سرباز واقعی ولایت و امت اسلامی و رهرو مسیر شهدا و امام شهدا باشیم و آرزوی توفیق برای امام جمعه اهل تسنن، ماموستا رسول زاده را داریم.

حفظ و تحکیم وحدت از جمله وظایف امام جمعه است

امیر تیموری، فرماندار شاهین‌دژ در این مراسم گفت: امام حسن عسکری(ع) فرمود: «همانا شما در یک مدت کوتاه و معلوم در این دنیا هستید و روز رفتن شما حساب شده بوده و بدون اطلاع قبلی مرگ آمده و شما را می‌رباید و بهتر است که کارهای نیک انجام دهید» امیدوارم که این حدیث سرلوحه زندگی همه ما باشد. 

وی افزود: شاهین دژ یک شهرستان خاص است زیرا دارای ۶ قومیت است که در کنار هم با برادری زندگی می‌کنند آنچه که در این شهرستان اهمیت فراوان دارد وحدت است و تمام منویات و توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ وحدت و کاهش نفوذ استکبار دشمنان اهمیت بسیار زیادی دارد. 

فرماندار شاهین‌دژ تصریح کرد: حفظ و تحکیم بیش از پیش وحدت بین مسلمین شیعه و سنی از وظایف اصلی و بسیار مهم ائمه جمعه اهل سنت و اهل تشیع شهرستان شاهین‌دژ محسوب می‌شود.

در پایان از زحمات ماموستا احمد ویسی، امام‌جمعه، سابق اهل تسنن شاهین‌دژ تقدیر و تشکر به‌عمل آمد و ماموستا خالد رسول‌زاده به‌عنوان امام جمعه اهل سنت این شهرستان معرفی شد.

انتهای پیام
captcha