امانت‌دار انتخاب و اعتماد مردم باشیم
کد خبر: 4013318
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷

امانت‌دار انتخاب و اعتماد مردم باشیم

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه اصل و اساس پدید آمدن شوراهای شهر، مشورت و بهره‌گیری از نظرات آحاد جامعه با نمایندگان آن‌هاست، گفت: اینکه با انتخاب مردم در مسند کار باشیم ولی آنچه که به ما محول شده است را انجام ندهیم، قطعاً موجب بی‌اعتمادی می‌شود.

علیرضا اسکندری، عضو شورای اسلامی شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، علیرضا اسکندری، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز، عصر دیروز، 23 آبان در نطق پیش از دستور جلسه علنی این شورا گفت: اصل و اساس پدید آمدن شوراهای شهر، مشورت و بهره‌گیری از نظرات آحاد جامعه با نمایندگان آن‌هاست و این مهم بر ما واجب است که امانت‌دار این مطلب باشیم. اینکه با انتخاب مردم در مسند کار باشیم ولی آن چیزی را که به ما محول شده است را انجام ندهیم، قطعا موجب بی‌اعتمادی مردم نسبت به ما می‌شود.

وی افزود: مردم همان‌گونه که ما را انتخاب کرده‌اند در حال رصد کردن فعالیت ما نیز هستند و همچنین است که خداوند متعال نیز شاهد اعمال ما است. ما در قبال انتخاب مردم مسئول هستیم. مردم فرد را انتخاب نکرده‌اند مردم جمعی از افکار و نظرات را به عنوان نماینده خود انتخاب کرده‌اند تا با مشورت همه آن‌ها، امورات شهر و شورا اجرا شود.

اسکندری تأکید کرد: در انجام این وظیفه کوشا باشیم تا با شفاف‌سازی در امور و اطلاع‌رسانی به مردم شریف شیراز حس اعتماد مردم را بیشتر و امورات شهر را بهتر انجام دهیم تا مبادا کمی و کاستی در این مسیر صورت گیرد و در پیش گاه خداوند متعال نیز سربلند باشیم.

رئیس کمیسیون شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه با تأکید بر اینکه مدیریت و ارتقای شهرهای بزرگ با مدیران خلاق و چابک محقق می‌شود، به شهردار توصیه کرد: از ظرفیت‌های موجود شهرداری حداکثر استفاده را ببرند. شهر شیراز یکی از توانمندترین شهرهای کشور به لحاظ پتانسیل‌های مختلف، اقتصادی‌، فرهنگی، اجتماعی، اقلیمی، کالبدی و ... است که هر کدام از این ظرفیت‌ها می‌تواند برای شهری چراغ راه و مسیر ترقی باشد. کشف و بالقوه شدن این پتانسیل‌ها نیاز به تجربه و خلاقیت دارد.

وی تصریح کرد: زمان با سرعت بر ما چیره می‌شود اکنون که حدود 100 روز از شروع به کار شورای جدید می‌گذرد و حدود 50 روز از شروع به کار شهردار جدید، ما همچنان منتظر ارائه برنامه از طرف شهرداری هستیم، شهرداری شیراز باید رویکرد مدیریتی و اجرایی خود را با توجه به منابع جدید در آمدی که تعریف می‌کند مشخص کند، اینکه روزها را به شب و هفته‌ها و ماه‌ها را به پایان برسانیم و خوشحال از گذران امورات جاری باشیم در شان مردم شیراز نیست. پویایی و چابکی، در کنار برنامه‌ریزی خلاقانه می‌تواند شهر را با ترقی و پیشرفت به جایگاه خودش برساند.

اسکندری با بیان اینکه مجموعه کارشناسان و بدنه توانمند شهرداری به عنوان نیروی انسانی تجربه‌مند و خلاق می‌تواند بسیاری از مسائل پیش روی شما که باعث اتلاف وقت و زمان می‎شود را حل کند، افزود: در انتخابات از مدیران چابک و خلاق بهره ببرید و از حس بی‌اعتمادی در مجموعه شهرداری کم کنید. نباید نیروهای شهرداری فکر کنند فقط در زمان بحران و شرایط خاص کاربرد دارند، بلکه باید در همه عرصه‌ها حضور فعال داشته باشند. برای مدیریت شهر برنامه‌ای با رویکرد مشخص تهیه کنید و با انتخاب افراد توانمند به اعتماد شورا در انتخاب شما و همچنین اعتماد مردم به انتخاب شورا پاسخ دهید.

وی  با بیان اینکه در کمیسیون عمران هفته گذشته تعداد 68 ابرپروژه و ریزپروژه عمرانی تعریف و سیاست‌گذاری شد اما بدون داشتن منابع مالی و تیم اجرایی و مدیریت مناسب، امکان تحویل هیچ‌کدام به مردم فهیم شیراز نیست، گفت: اولویت را به تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه تمام بگذارید و همراه با آن منابع در آمدی جدید را نیز تعریف کنید و برنامه‌ریزی جهت شروع پروژه‌های تعریف شده را آغاز کنید. اگر در کنار تعریف پروژه‌ها، منابعی مشخص شوند، امکان تحقق طرح‌ها میسر خواهد بود.

اسکندری با تأکید بر اینکه نمی‌توان برای همه شهر یک نسخه نوشت و یک منبع درآمد را در نظر گرفت و منتظر پایان ماه، تخفیف و اسفند بود تا امورات جاری بگذرد، افزود: از آن مهم‌تر تیم اجرایی این پروژه‌ها است، در حال حاضر هیچ پروژه‌ای در حد کلان‌شهر شیراز در حال اجرا نیست.

وی در پایان با بیان اینکه برای سازمان عمران با این بدنه قوی کار تعریف شود، گفت: چرا سازمانی با این همه امکانات و نیروی انسانی نتواند در گوشه گوشه شهر فعال باشد که حتی شهر برای آسفالت یک خیابان هم لنگ باشد. ظرفیت لجستیکی و نیروی انسانی سازمان عمران با یک برنامه خوب، خلاقانه و چابک می‌تواند برای شهر مفید باشد. اگر قرار است پروژه‌های عمرانی زیرساخت این شهر را متحول کند باید از این ظرفیت استفاده شود تا هم شاهد کاهش هزینه‌های اجرا باشیم و هم توان مهندسی شهر تقویت شود.

انتهای پیام
captcha