تجلیل از هنرمندان و فعالان بازارچه هفتگی صنایع‌دستی در زابل
کد خبر: 4012930
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۷

تجلیل از هنرمندان و فعالان بازارچه هفتگی صنایع‌دستی در زابل

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زابل گفت: به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی از هنرمندان صنایع‌دستی و فعالان بازارچه هفتگی صنایع‌دستی زابل تجلیل به عمل آمد.

بازارچه هفتگی صنایع‌دستی در زابلبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، صادق میرحسینی، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زابل اظهار کرد: به‌ مناسبت هفته جهانی کارآفرینی با حضور مسئولان شهرستان زابل از هنرمندان و فعالان بازارچه صنایع‌دستی در رویداد هفتگی پنجشنبه‌های هنری زابل با اهدای لوح سپاس تجلیل به‌عمل آمد.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زابل افزود: این تجلیل با حضور شهردار، اعضای شورای شهر زابل و سایر مسئولان و نیز برخی از معتمدین این شهرستان در محل تالار نور شهرداری زابل صورت گرفت.

وی ادامه داد: رویداد فرهنگی پنجشنبه‌های هنری زابل هر هفته با همکاری شورای شهر، شهرداری و اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان برگزار و در این رویداد ۲۰ غرفه صنایع‌دستی برپا می‌شود که در چهل و چهارمین برنامه و نمایشگاه با دعوت از مسئولان از هنرمندان صنایع‌دستی فعال در بازارچه صنایع دستی این رویداد تجلیل به‌عمل آمد.

میرحسینی بیان کرد: از مهم‌ترین محصولات ارائه شده در این بازارچه می‌توان به محصولات خامه‌دوزی، سیاه‌دوزی، سفالگری، گلیم‌بافی و بافتنی‌های سنتی اشاره کرد.

وی در پایان اظهار کرد: در کنار این برنامه غرفه استعداد‌ها نیز برپا شده و برنامه شاهنامه‌خوانی و موسیقی محلی به‌منظور ترویج فرهنگ غنی سیستان و حفظ سنت‌های اصیل منطقه اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha