اولین فروشگاه زنجیره‌ای برای حمایت از کسب‌‌ و کارهای خانگی در کرمان افتتاح شد
کد خبر: 4012914
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸

اولین فروشگاه زنجیره‌ای برای حمایت از کسب‌‌ و کارهای خانگی در کرمان افتتاح شد

اولین فروشگاه زنجیره‌ای با هدف رونق و حمایت از کسب‌‌ و کارهای خانگی و صنایع‌دستی، به همت صندوق کارآفرینی امید در پارک شهید شهر کرمان افتتاح شد. در این مرکز علاوه بر فروش محصولات تولید شده خانگی و صنایع دستی، آموزش‌هایی برای رونق کسب‌ و کار نیز صورت می‌گیرد.

اولین فروشگاه زنجیره‌ای سی‌سی در کرمان افتتاح شد

به گزارش ایکنا از کرمان شامگاه شنبه ۲۲ آبان‌ماه، آیین افتتاحیه اولین فروشگاه زنجیره‌ای سی‌سی با هدف رونق و حمایت از کسب‌‌وکارهای خانگی و صنایع‌دستی، به همت صندوق کارآفرینی امید استان کرمان و با همکاری شهرداری کرمان با حضور نورالله‌زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، شهردار کرمان، مدیر کل میراث فرهنگی کرمان، مدیر کل کمیته امداد استان و جمعی از مسئولین در پارک شهید شهر کرمان برگزار شد.

اصغر نورالله‌زاده، مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید در این مراسم با تبریک هفته جهانی کارآفرینی و قدردانی از مسئولین برای همکاری در راه‌اندازی اولین فروشگاه زنجیره‌ای سی‌سی در استان کرمان بیان کرد: براساس گزارش‌های دریافتی در ایران شاخص قصد کارآفرینانه و همچنین شاخص کسب و کارهای نوپا روند کاهشی داشته است که البته بخشی از آن مربوط به شیوع کرونا است.

وی با ابراز امیدواری از افتتاح این فروشگاه به عنوان یک مرکز خدمات کسب‌وکار، گفت: یکی از خدمات این مرکز بحث فروش و بازاریابی است که به صورت حضوری و غیرحضوری انجام می‌شود و با ایجاد پلتفرم‌های خاصی بحث سفارش‌پذیری نیز انجام خواهد گرفت.

نورالله‌زاده تصریح کرد: باید در این مرکز هر هفته برنامه‌ریزی صورت بگیرد تا رویدادی منطبق با محصولات  و مزیت‌های استان کرمان در حوزه اقدامات خلاق، تلفیق فناوری با صنایع دستی، بسته‌بندی صنایع دستی و طراحی و کاربردی کردن این صنایع تعریف شود.

وی با بیان اینکه صنایع دستی باید مطابق با نیاز زندگی مردم طراحی شود و از یک کالای لوکس تبدیل به یک کالای ضروری شود، گفت: فروش اعتباری یکی از اقداماتی است که در این مرکز انجام می‌شود تا با اختصاص یک خط اعتباری افراد بتوانند به صورت اقساطی و قرض‌الحسنه خرید انجام دهند و اینگونه رونق تولید از طریق تحریک تقاضا اتفاق بیفتد.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به بافت تاریخی و فرهنگی کرمان گفت: ما این آمادگی را داریم که به خانه‌های خلاقی که برای تولید یا توزیع صنایع دستی یا کاربری‌های مختلف رستورانی و غیره فعالیت انجام می‌دهند در یک چهارچوب مشخص تسهیلات قرض‌الحسنه بلند مدت پرداخت کنیم.

وی همچنین بر گسترش جمعه بازار در مجموعه فروشگاه سی‌سی برای رونق کسب‌وکارهای خانگی تأکید کرد و گفت: این مرکز می‌تواند در آینده نزدیک به یک مرکز فروش عمده تبدیل شود.

یوسف پورواجد، مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمان نیز در این مراسم با بیان اینکه استارت اولیه فروشگاه زنجیره‌ای سی‌سی دو سال پیش با همکاری شهرداری کرمان زده شد، گفت: بخش اول این فروشگاه، نمایشگاه و فروشگاه محصولات تولید کنندگان است و دومین بخش کار این است که این مرکز به یک مرکز آموزشی در حوزه برندینگ، بسته‌بندی، ورکشاپ‌های مختلف و غیره تبدیل شود تا گام بزرگتری برای ورود به بازار داشته باشیم تا به فعالان حوزه صنایع دستی کمک کنیم.

وی در خصوص نام فروشگاه سی‌سی نیز گفت: در فروشگاه زنجیره‌ای سی‌سی محصولات سی استان در یک استان و محصولات یک استان در سی استان دیگر ارائه خواهد شد که اولین این فروشگاها در کرمان افتتاح شد.

پورواجد با بیان اینکه این اقدام ۲۰ ماه زمان برد، گفت: نهادهای متعددی در این امر همکاری کردند و مسئولان باید از این پس همکاری خوبی داشته باشند تا بتوان کار خوبی را انجام داد که برای تولید کنندگان استان کار مفیدی باشد.

انتهای پیام
captcha