اجرای طرح 313 کمیته امداد در 16 روستای همدان
کد خبر: 4012753
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹

اجرای طرح 313 کمیته امداد در 16 روستای همدان

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان کرد: طرح ۳۱۳ به همت کمیته امداد این استان با هدف بررسی نیازهای فرهنگی، اعتقادی و تحصیلی مددجویان در 16 روستای همدان اجرا می‌شود.

مهدی جعفری معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان همدانمهدی جعفری، معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: طرح ۳۱۳ به همت کمیته امداد همدان با هدف بررسی نیازهای فرهنگی، اعتقادی و تحصیلی مددجویان در 16 روستای همدان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح با محوریت کمیته امداد و با همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اجرا می‌شود، بیان کرد: بیکاری، کارگریزی، افت تحصیلی، ترک تحصیل و اختلافات خانوادگی، پنج فراوانی از آسیب‌های‌ اجتماعی شناسایی‌ شده است که در قالب اجرای طرح ۳۱۳ با آن‌ها مقابله می‌شود.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان همدان افزود: این طرح برای خانواده‌های روستایی تحت حمایت کمیته امداد با استفاده از ظرفیت روحانیون مستقر در روستاهای هدف طرح که به‌عنوان مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی مشغول به فعالیت‌های فرهنگی هستند اجرا خواهد شد.

جعفری با اشاره به اینکه طرح ۳۱۳ در 16 روستای استان همدان که از طرف معاونت امور فرهنگی مرکز تعیین و به‌عنوان پایلوت برگزار خواهد شد، تصریح کرد: این طرح سبب محکم‌تر شدن ارتباط پایگاه اجتماعی روحانیون با خانواده‌های مددجویان کمیته امداد می‌شود که موجب بازشناسی نیازهای آن‌ها شده و از این نیازسنجی برای رفع محرومیت آن‌ها استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: روحانیون مستقر در این روستاها هر ماه، یک بار به منزل مددجویان ساکن در روستا مراجعه و مشکلات معیشتی، تحصیلی، فرهنگی و اعتقادی آنان را بررسی و رسیدگی خواهند کرد.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان همدان گفت: علاوه بر پنج مسئله، شش نیاز معیشتی و حمایتی مددجویان شامل ساخت و مرمت مسکن، سبد غذایی، هزینه‌های دارو و درمان، جهیزیه، لوازم خانگی و هزینه تحصیل شناسایی و در قالب طرح یاد شده به رفع این نیازها نیز خواهیم پرداخت.

انتهای پیام
captcha