تکمیل دروازه ولایت خراسان رضوی نیازمند تخصیص اعتبار است
کد خبر: 4012670
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶

تکمیل دروازه ولایت خراسان رضوی نیازمند تخصیص اعتبار است

شهردار شهرآباد گفت: تکمیل دروازه ولایت خراسان رضوی در شهرآباد که کلنگ آن در سال 97 به زمین زده شد نیازمند تخصیص اعتبار است.

دروازه ولایت خراسان رضویعلی نجفی، شهردار شهرآباد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: شهرستان‌های بردسکن و همچنین شهرآباد اولین شهر در غربی‌ترین منطقه استان خراسان در مسیر راه‌های مواصلاتی شرق کشور و به‌عنوان دروازه خراسان رضوی به شمار می‌آیند.

وی با بیان اینکه شهر شهرآباد در 14 کیلومتری جنوب مرکز شهرستان بردسکن قرار دارد، تصریح کرد: شهرآباد که در گذشته جزئی از فیروزآباد بوده مسیر حرکت امام رضا(ع) به سمت طوس بوده است.

شهردار شهرآباد بیان کرد: بر اساس اسناد تاریخی، امام رضا(ع) پس از اینکه شبی را در رباط زنگیچه اتراق داشتند در ابتدای ورود خود به خراسان رضوی وارد فیروزآباد بردسکن که آن زمان شهرآباد جزء این منطقه بوده و سپس قدمگاه نیشابور می‌شوند.

نجفی اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرآباد نخستین شهر ورودی به خراسان رضوی است، به همین دلیل، پروژه احداث دروازه ولایت در دستور کار قرار گرفت. این پروژه حد فاصل دروازه ولایت تا میدان در چهار ورودی شرقی به طول یک کیلومتر است.

نجفی مطرح کرد: هرچند آسفالت این پروژه در سال 1399 بالغ‌ بر سه میلیارد تومان برآورد شد، اما اکنون به دلیل تورم این مبلغ بیشتر شده است، از سویی علاوه بر هزینه آسفالت برای تکمیل  دروازه ولایت که بزرگ‌ترین پروژه شهرآباد است به سه میلیارد تومان دیگر نیاز داریم.

وی گفت: به‌رغم اینکه میدان اجرا شده، اما دروازه ولایت علی‌رغم آماده بودن طرح‌ها به دلیل کمبود اعتبار تاکنون اجرا نشده که امیدواریم با اجرای طرح‌های هادی طی سال‌های آینده بین دروازه ولایت تا میدان، غرفه‌ها و کاربری‌های مختلف در نظر گرفته شود. بخش شهرآباد بیش از 35 اثر تاریخی و طبیعی دیدنی دارد که اکثر آن‌ها در فاصله کمتر از 15 کیلومتری این شهر قرار دارند و فرصتی برای رونق منطقه محسوب می‌شوند.

وی کویر زیبای نمک در 12 کیلومتری رحمانیه تا محوطه باستانی فیروزآباد در سه کیلومتری شهرآباد و طاق‌زارها و گنبد تاریخی عبدل‌آباد و همچنین مسجد جامع شهرآباد و زیرک آباد را از جمله فرصت‌هایی دانست که اگر به آن‌ها توجه شود موجب رونق گردشگری منطقه می‌شود.

نجفی اظهار کرد: پروژه دروازه ولایت تاکنون 60 درصد پیشرفت داشته که به دلیل نبود اعتبار، نیمه‌کاره باقی مانده و برای اتمام آن به حدود هفت میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است. به دنبال رایزنی هستیم تا بتوانیم از اعتبارات کشوری نیز برای این طرح بودجه‌ای را جذب کنیم تا هرچه زودتر پروژه به اتمام برسد.

انتهای پیام
captcha