هم‌افزایی را در انتقال پیام‌های فرهنگی دنبال کنیم
کد خبر: 4012475
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۱
فرمانده سپاه فجر فارس:

هم‌افزایی را در انتقال پیام‌های فرهنگی دنبال کنیم

فرمانده سپاه فجر فارس با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا از هر فرصتی برای افزایش هم‌افزایی و وحدت استفاده کنیم، گفت: ضرورت دارد همواره در انتقال پیام‌های فرهنگی در عین وجود دیدگاه‌های مختلف در کنار هم باشیم.

سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارسبه گزارش ایکنا از فارس، سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارس عصر پنج‌شنبه، 20 آبان‌ماه در حاشیه اردوی تفریحی اصحاب رسانه این استان که به همت بسیج رسانه فارس در مجتمع تفریحی پتروشیمی شیراز برگزار شد، بر ضرورت توجه به فرصت‌ها تأکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا از هر فرصتی برای افزایش هم‌افزایی و وحدت استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه باید همواره در انتقال پیام‌های فرهنگی در عین وجود دیدگاه‌های مختلف در کنار هم باشیم، افزود: در رویدادهای مختلف، رسانه‌های فارس همدلی و همگرایی خوبی را در مسیر رشد جامعه نشان داده‌اند.

بوعلی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها باید منعکس کننده واقعیت‌های جامعه باشند، افزود: رسانه‌ها باید با شناخت دقیق مباحث را به بستر جامعه کشانده و با ایجاد فضای همدلی و همگرایی موجب ایجاد دلگرمی و افزایش اعتماد عمومی شوند.

فرمانده سپاه فجر به برگزاری اردوی تفریحی فرهنگی اصحاب رسانه نیز اشاره و خواستار تداوم چنین حرکت‌هایی شد و افزود: باید شرایطی فراهم شود که اصحاب رسانه در بستر طبیعی و متنوع جامعه و به‌ویژه در حوزه تولید، ایجاد ظرفیت‌های مختلف حضور یایند تا بتوانند در قالبی نرم به آگاهی بخشی و بیان واقعیت بپردازند.

وی همچنین به برگزاری نشست هم‌اندیشی مسئولان رسانه‌های استان با سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح و بازخورد مثبت آن اشاره کرد و گفت: امیدواریم رسانه‌ها با رویکرد همگرایانه، هم افزایی و تقویت اعتماد عمومی در مسیر پیشرفت کشور نقش مؤثر و واقعی خود را ایفا کنند.

امین امرایی، مدیرعامل مجتمع پتروشیمی شیراز نیز در این مراسم با تأکید بر لزوم ایجاد ارتباط میان صنعت و رسانه، گفت: رسانه‌ها باید فارغ از تفسیرهای تک بعدی از پردازش خطی و یک‌جانبه مسائل خودداری کرده و در مسیر تقویت صنعت، تولید و در نهایت عدم وابستگی گام بردارند.

وی با بیان اینکه توسعه صنعتی کشور نیازمند بستری سازی و فرهنگسازی است، گفت: این مهم از طریق رسانه‌های مستقل و بیان واقعیت‌ها محقق می‌شود. اگر رسانه به رسالت خود عمل کند و مردم را با واقعیت‌ها و دستاوردها آشنا کند، امید به آینده و اعتماد عمومی افزایش خواهد یافت.

امرایی با تصریح اینکه امروز دیگر مفهوم و مبانی قدرت دچار تغییر و تحولات اساسی شده و ما در عصر انقلاب ارتباطات و اطلاعات قرار داریم، گفت: امروز رسانه مهم‌ترین رکن قدرت در این انقلاب ارتباطی است و استعمار نوین به موقع متوجه این نقش شده و از آن نهایت بهره برداری را کرده است.

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی شیراز بیان کرد: امروز رسانه با قدرت و نفوذ بالا در جهت دهی به افکار عمومی تاثیر گذاشته و شکل دهنده ذائقه‌ها و تعریف نیازها متناسب با رویکردهای تعریفی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری، گفت: در این بیانیه نقش رسانه‌ها در شکل‌دهی به روند توسعه تاکید شده و از جوانان خواسته شده در شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن پیشگام شوند. رویکرد رسانه‌های غربی با هدف تعرض رسانه‌ای، هجمه به کشورهایی است که به دنبال آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی هستند.

امرایی از رسانه‌ها خواست با حضور در متن و لایه‌های مختلف جامعه به‌ویژه حوزه صنعت و تولید و دستاوردهای به وجود آمده، واقعیت‌ها را به اطلاع مردم رسانده و در زمینه آگاهی بخشی گام بردارند.

انتهای پیام
captcha