سلامت و جمعیت؛ اولویت بنیاد پانزده خرداد ستاد اجرایی فرمان امام(ره)
کد خبر: 4011950
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹

سلامت و جمعیت؛ اولویت بنیاد پانزده خرداد ستاد اجرایی فرمان امام(ره)

معاون اجتماعی بنیاد پانزده خرداد کشور با بیان اینکه حوزه‌های سلامت و جمعیت، جزو مهم‌ترین حوزه‌های اولویتی این بنیاد ۱۵ خرداد است،گفت: در حوزه سلامت‌، معلولان باید در مرحله نخست قرار بگیرند و در حوزه سلامت محرومان، سلامت کودکان در ارجحیت قرار دارد.

مجتبی ابراهیمی بنیاد پانزده خرداد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، مجتبی ابراهیمی، معاون اجتماعی بنیاد پانزده خرداد کشور امروز ۱۸ آبان‌ماه در آیین طرح مثبت حرکت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و تامین ۲۷ هزار ویلچر برای معلولان مناطق کم‌برخوردار با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری جزو استان‌های موفق در حوزه‌های مختلف نظیر اشتغال و محرومیت‌زدایی است، اظهار کرد: این بنیاد توسط امام(ره) بنا گذاشته شد و بیش از ۴۰ سال از زمان تأسیس آن می‌گذرد.

ابراهیمی یادآور شد: حضرت امام خمینی(ره) در حکم اولیه این بنیاد ۱۵ خرداد، رسیدگی به محرومان و مستضعفان را با اولویت خانواده شهدا و معلولان مورد تأکید قرار دادند.

وی افزود: در دی‌ماه سال گذشته، تغییرات مدیریتی در بنیاد ۱۵ خرداد صورت پذیرفت و طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، رسالتی را که امام(ره) بیان کردند، باید هم‌چنان حفظ شود و بر این اساس فعالیت‌ها برنامه‌ریزی خواهد شد.

ابراهیمی با بیان اینکه حوزه‌های سلامت و جمعیت، جزو مهم‌ترین حوزه‌های اولویتی بنیاد پانزده خرداد است، ادامه داد: در حوزه سلامت‌، معلولان باید در مرحله نخست اولویتی قرار بگیرند و در حوزه سلامت محرومان، سلامت کودکان در ارجحیت قرار دارد.

معاون اجتماعی بنیاد پانزده خرداد کشور با بیان اینکه در آیین امروز و همزمان با سراسر کشور ۲۷ هزار ویلچر به معلولان مناطق کم‌برخوردار اهدا می‌شود، گفت: سهم چهارمحال و بختیاری ۱۰۰ ویلچر است که برای ساخت این وسایل، قطعات جدا خریداری شده و در کارگاهی که همه کارکنان آن از معلولان هستند، این اجزا تلفیق شده‌اند.

ابراهیمی بیان کرد: سه تفاهم‌نامه در روزهای آینده با اولویت کودکان دارای مشکلات بینایی، کودکان با مشکلات شنوایی و بیماران صعب‌العلاج با سازمان بهزیستی منعقد می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات بنیاد پانزده خرداد در زمینه جمعیت‌، بیان کرد: مشکل تهدید جمعیت در کشور وجود داشته که اولویت حل این مشکل با مناطق کم‌برخوردار و محروم است.

معاون اجتماعی بنیاد پانزده خرداد کشور در پایان یادآور شد: برخی از نیروهای انسانی چهارمحال و بختیاری جزو مسئولان کشوری هستند و شایسته نیست که این استان هم‌چنان در محرومیت باقی بماند، امید آن می‌رود که با وزیدن رایحه خدمت طی چند ماه اخیر در کشور، امید و خدمت‌رسانی در جامعه افزایش پیدا کند.

انتهای پیام
captcha