فرهنگ و هنر ایران با تعالیم اسلامی عجین شده است
کد خبر: 4011394
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹

فرهنگ و هنر ایران با تعالیم اسلامی عجین شده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس یکی از مبانی انقلاب اسلامی را مباحث فرهنگی برشمرد و گفت: اصولاً فرهنگ و هنر ایران زمین با تعالیم اسلامی عجین شده است.

سیداحمد احمدی‌زاده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، سیداحمد احمدی‌زاده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس امروز، ۱۶ آبان در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره  فرهنگی ـ هنری معلمان هنرمند کشور که در حافظیه شیراز برگزار شد، گفت: یکی از مبانی و ویژگی‌های بارز انقلاب اسلامی ما مباحث فرهنگی است که در کلام رهبر معظم انقلاب و مسئولان ارشد نظام بارها ذکر شده است.

وی با بیان اینکه در این میان معلمان نقش بی‌بدیل و بسیار اثرگذاری در حوزه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان بر عهده دارند، به برگزاری جشنواره معلمان هنرمند اشاره کرد و گفت: جای این برنامه در نظام جمهوری اسلامی خالی بود که دو سالی است این برنامه، اجرا می‌شود و امیدواریم تداوم داشته باشد و در جنبه‌ها و جلوه‌های دیگری از حوزه‌های هنری مربوط به آموزش و پرورش، شاهد برنامه‌های متنوع دیگری هم باشیم.

احمدی‌زاده با اشاره به فرهنگ و هنر ایران زمین گفت: اصولاً فرهنگ و هنر ایران زمین با تعالیم اسلامی عجین شده و فرصت و بستری فراهم کرده است که معلمان بتوانند دانش و هنر خودشان را در یک رقابت همراه با رفاقت به نمایش گذاشته و در معرض ارزیابی و قضاوت قرار بگیرند که امیدواریم این جشنواره که برای دومین سال در شهر شیراز، پایتخت فرهنگی کشور برگزار می‌شود، بهتر و پربارتر از سال گذشته برگزار شود و نتیجه آن هم ایجاد انگیزه بیشتر برای معلمان و همچنین ارج گذاشتن و تکریم از هنر و هنرمندی فرهنگیان باشد.

معاون استاندار فارس با ابراز امیدواری از اینکه وزارت آموزش و پرورش حمایت‌هایش را در این حوزه بیشتر کند، گفت: در حوزه استانی و استانداری، این آمادگی وجود دارد برنامه‌های این چنینی مورد حمایت قرار بگیرد.

وی در پایان بیان کرد: امیدواریم معلمان و فرهنگیان با جنبه‌های مربوط به هنر و هنرمندی و مهارت و دانش‌پروری بیشتر، زمینه اصلی را فراهم کنند تا دانش‌آموزان ما با هنرشناسی و زیباشناسی در  دامان همین معلمان هنرمند کسب علم و هنر و دانش داشته باشند و بتوانیم آینده بهتری برای ایران اسلامی شاهد باشیم.

انتهای پیام
captcha