میراث جاودان معلمان زیربنای تمدن اسلامی و ملی ایران است
کد خبر: 4011360
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳

میراث جاودان معلمان زیربنای تمدن اسلامی و ملی ایران است

در بخشی از پیام سرپرست وزارت آموزش و پرورش به جشنواره معلمان هنرمند آمده است: «بی‌تردید حکیمان و معلمان ایران زمین با الهام از تعالیم الهی و معنوی، کامل‌ترین و مطمئن‌ترین مجموعه‌های ادبی و هنری را به عنوان میراث جاودان و بسیار ارزشمند از خود به جای گذاشتند که قطعا زیربنای تمدن اسلامی و ملی ما را تشکیل می‌دهد».

علیرضا کاظمی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش به گزارش ایکنا از فارس، علیرضا کاظمی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش به دومین جشنواره فرهنگی ـ هنری معلمان هنرمند کشور که به میزبانی آموزش و پرورش فارس برگزار می‌شود، پیامی صادر کرد.

در این پیام که امروز، 16 آبان ماه در مراسم افتتاحیه جشنواره مذکور در حافظیه برگزار شد، آمده است: «در سده‌های متمادی بی‌تردید حکیمان و معلمان ایران زمین با الهام از تعالیم الهی و معنوی، کامل‌ترین و مطمئن‌ترین مجموعه‌های ادبی و هنری را به عنوان میراث جاودان و بسیار ارزشمند از خود به جای گذاشتند که قطعا زیربنای تمدن اسلامی و ملی ما را تشکیل می‌دهد.

معلمان هنرمند با تأسی از هنرمندان بزرگ این سرزمین که در مدرسه عشق آموخته‌اند و آموزش داده‌اند بار دیگر پا به عرصه هنرنمایی می‌گذارند و با درخشش خود نسل  نونهال را به آینده‌ای روشن‌تر نوید می‌دهند.

معلمان هنرمند، دیده‌بانان جامعه هستند در حقیقت همین معلمان هستند که با نگاه دقیق و ظریف آینه‌داری می‌کنند و راه را از چاه باز می‌شناسند.

امروز نظام تعلیم و تربیت به ارزش معلمان هنرمند و نقششان در پیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی پی برده است و بر این باور است که بدون توجه به هنر و فرهنگ و بدون بهره بردن از وجود معلمان هنرمند و فرزانه هرگز نخواهد توانست به اهداف بلند خود دست یابد.

جشنواره معلمان هنرمند در واقع عرصه‌ای است برای اعتلای آموزش و پرورش شیرین و دلپذیر. اکنون که شاهد برگزاری افتتاحیه دومین جشنواره معلمان هنرمند در شیراز، شهر بزرگان فرهنگ ایران زمین و در جوار بارگاه مقدس شاهچراغ(ع) و عارف بی‌ریا حافظ و آرامگاه سعدی هستیم.

بر خود وظیفه می‌دانم از همه کسانی که زمینه برگزاری اولین دوره جشنواره معلمان هنرمند را برگزار کردند، تشکر کنم و قدردان تلاش‌هایشان در تداوم این حرکت ارزشمند و اجرای دومین دوره این جشنواره باشم».

انتهای پیام
captcha