لزومِ ایجاد ۲۰ سایت جدید(BTS) برای روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار خراسان شمالی
کد خبر: 4011184
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
در دیدار با وزیر ارتباطات و اطلاعات مطرح شد:

لزومِ ایجاد ۲۰ سایت جدید(BTS) برای روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار خراسان شمالی

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات مربوط به حوزه ارتباطات در خراسان شمالی که استانی محروم و مرزی است مورد ناراحتی به خصوص روستاییان شده است.

محمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامیمحمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی با اشاره به دیدار نمانده مردم بجنورد با وزیر ارتباطات و اطلاعات با بیان اینکه احداث و ایجاد حداقل ۲۰ سایت جدید (BTS) در روستاهای استان بسیار ضروری است، گفت: روستای کهنه جلگه در استان بیش از ۴ کیلومتر طول دارد و بزرگترین روستای خطی ایران است که ۴۷۰ خانوار در این روستا ساکن هستند اما از نظر دسترسی به اینترنت وضعیت نامناسبی دارند.

وی با تاکید براینکه روستاهای بالای ۴۰۰ خانوار استان همچنان دسترسی مناسبی به اینترنت ندارند، افزود: در این روستاها دانشجویان و دانش‌آموزان بسیاری ساکن هستند که عدم دسترسی مناسب به اینترنت مشکلات بسیاری را برای ساکنین روستا ایجاد کرده است.

وحیدی با بیان اینکه جمعیت روستاها به خصوص در شهرستان راز و جرگلان رو به افزایش است، تصریح کرد: ۸۰ روستا در استان نیاز دارند که دسترسی مناسبی به اینترنت داشته باشند که از این تعداد ۲۰ روستا در اولویت هستند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت اداره پست در استان، تأکید کرد: نقش مهم و ویژه ادارات پست در سراسر کشور امری بدیهی و ضروری است و با شیوع کرونا این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار شد.

وی با بیان اینکه اختصاص تجهیزاتی مانند خودروهای سنگین، نوار نقاله و بهسازی سکوی تخلیه و بارگیری مرسولات در اداره کل پست استان اهمیت ویژه‌ای دارد، اضافه کرد: برای تأمین نیازهای استان در حوزه پست، ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

گفتنی است پیرو مکاتبات و پیگیری‌های مکرر نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی مقرر شد ارتباط اینترنتی در روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار استان تا پایان سال جاری برقرار شود و حمایت‌های لازم برای رفع نیازهای اداره پست انجام شود.

انتهای پیام
captcha