افتتاح دفتر همکاری تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری و حوزه علمیه خواهران
کد خبر: 4011133
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۷

افتتاح دفتر همکاری تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری و حوزه علمیه خواهران

دفتر همکاری اداره‌ کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری و حوزه علمیه خواهران استان با حضور مسئولان این دو نهاد در مرکز حوزه علمیه خواهران استان افتتاح شد.

افتتاح دفتر همکاری تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری و حوزه علمیه خواهرانبه گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، دفتر همکاری اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان و حوزه علمیه خواهران روز گذشته، ۱۵ آبان‌ماه با حضور مسئولان این دو نهاد در مرکز حوزه علمیه خواهران استان افتتاح شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در آیین افتتاح این دفتر در جمع مدیران، مدرسان و کارکنان حوزه علمیه خواهران استان با طرح این پرسش که مرکز فرماندهی و برنامه‌ریزی برای امور جمعیت ۴۵۰ هزار نفری بانوان استان کجاست؟ اظهار کرد: همچنین پرسش اینجاست که کدام مرکز شایستگی برنامه‌ریزی برای امور بانوان را دارد؟ یعنی باید تعیین کنیم در عصر انقلاب اسلامی در کجا می‌توان هویت بانوی انقلابی را به‌عنوان یک الگو ارائه داد؟

وی با ذکر اینکه نهادهای گوناگونی در امور بانوان فعالیت‌هایی دارند، افزود: باید دید کجا می‌توان هویت و الگوی مؤمنانه بانوی مسلمان ایرانی را با رویکرد انقلابی و دینی، به‌دور از هرگونه التقاط فکری، طراحی و عملیاتی کرد؟ اساسی‌ترین ظرفیت برای این امر در حوزه‌های علمیه خواهران وجود دارد؛ اگر این مقر و قرارگاه فرهنگی امور بانوان استان مشخص شود، قاعدتاً مقصد نهایی و مطلوب این حرکت نیز باید تعریف و مشخص شود.

طاهری پرداختن صرف به تربیت مبلغ در حوزه علمیه خواهران را ناکافی ارزیابی کرد و گفت: از جمعیت ۱۷۵۰ نفری طلاب مشغول به تحصیل و یا فارغ‌التحصیل این مرکز دینی انتظار بیش از اینهاست و اگر بتوان ۱۰۰۰ نیروی پای کار و حاضر در میدان فرهنگی بانوان وجود داشته باشد، اتفاق بسیار بزرگی را باید شاهد باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه اساس مسئله به دست خود بانوان است، تصریح کرد: کارهایی نیز انجام شده است و در گام دوم انقلاب اسلامی باید در امتداد گام اول حرکت کرد؛ بانوانی که نظام فکری انقلابی دارند باید رصد و انتخاب شوند و با هم‌اندیشی نظام حل مسائل تدوین و تهیه گردد تا مشخص کنند چه برنامه‌یی برای دختران و بانوان اقشار گوناگون دارند. برای نمونه می‌توان مباحثات و نشست‌هایی تحلیلی صمیمی و رفیقانه‌ای با اجتماع دانشجویان دختر و طلاب حوزه علمیه خواهران برگزار کرد.

طاهری با یادآوری ضرورت مشخص کردن طرح راهبردی بانوان استان، گفت: اثرگذارترین بانوانی که در این طراحی راهبردی حرفی برای گفتن دارند باید دعوت به گفتگو شوند تا با کمک آنان بتوان تصمیم گرفت که چه راهبردی را می‌توان برای این ۴۵۰ هزار بانوی استان اتخاذ کرد. افق حوزه علمیه خواهران نباید تربیت فلان تعداد مبلغ باشد بلکه فعالیت‌های این مرکز باید در افق بالاتری دیده شود تا ضمن تحقق هدف مبنی بر تربیت مبلغ، اهداف متعالی راهبری بانوان نیز محقق شود.

جمع‌آوری بانک اطلاعاتی دانش‌آموختگان حوزه علمیه خواهران 

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی هاشمی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان با اشاره به اینکه کار تشکیلاتی و سازمان‌دهی شده بهترین راه برای رسیدن به موفقیت است، اظهار کرد: برای رفع ضعف‌ها و کاستی‌هایی که در جمع طلاب برادر و خواهر وجود دارد و بعضاً دانش تبلیغی لازم و توان تبلیغی خوب را ندارند، راه‌اندازی دفتر همکاری تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه می‌تواند گام موثری در این راستا بردارد تا بتوان با برگزاری کارگاه‌های هم‌اندیشی، دعوت از نخبگان دینی و فرهنگی و تبلیغی به استان و مسئولیت دادن به بانوان طلبه روحیه تبلیغ در طلاب احیا و تقویت شود؛ هماهنگی خوب و دغدغه مشترک این دو نهاد در راستای بسیج کردن خواهران طلبه و حضور فعال و موثر آنان در ساحت‌های گوناگون اجتماع در چارچوب این دفتر مشترک به‌صورت نظام‌مند پیگیری می‌شود.

وی راه‌اندازی دفتر مشترک همکاری میان اداره‌کل تبلیغات اسلامی و مرکز حوزه علمیه خواهران استان را حرکتی بی‌نظیر و ابتکاری عنوان کرد و ادامه داد: این ابتکار می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها قرار گیرد؛ در راستای این همکاری، بانک اطلاعات دانش‌آموختگان حوزه علمیه خواهران جمع‌آوری خواهد شد و نخبگان این جمع شناسایی می‌شوند تا بتوان از ظرفیت نیروی انسانی آنان در جهت پیشبرد تبلیغ در استان استفاده کرد.

انتهای پیام
captcha