بیمارستان ۶۰۰ تخت‌خوابی ارومیه توسعه می‌یابد
کد خبر: 4010678
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷

بیمارستان ۶۰۰ تخت‌خوابی ارومیه توسعه می‌یابد

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: با اجرای طرح توسعه بیمارستان ۶۰۰ تخت‌خوابی ارومیه، ظرفیت آن به یک هزار تخت افزایش می‌یابد.

جواد آقازاده رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربیجواد آقازاده، رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، در خصوص توسعه بیمارستان ۶۰۰ تخت‌خوابی ارومیه اظهار کرد: با هدف توسعه فضاهای فیزیکی مراکز آموزشی و درمانی استان در نظر است بیمارستان ۶۰۰ تخت‌خوابی ارومیه به یک هزار تخت افزایش یابد.

وی افزود: برای انجام این طرح زمینی به مساحت ۴۵ هکتار در نظر گرفته شده است که پس از رفع مشکلات آن ۲۵ هکتار از این زمین در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: پس از تصویب طرح توسعه این بیمارستان در هیات امنا و با هماهنگی معاونت توسعه وزارت بهداشت درمان این پروژه به مناقصه گذاشته شد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر برنده مناقصه این طرح نیز مشخص شده است و پروژه مراحل اجرایی خود را طی می‌کند و پس از اینکه قرارداد با پیمانکار بسته شد در هفته آینده  عملیات عمرانی آن آغاز می‌شود.

آقازاده خاطرنشان کرد: در فاز اول ۸۰ هزار مترمربع زیربنا و در فاز دوم ۳۰ هزار مترمربع فضا در نظر گرفته شده است و این بیمارستان به صورت طبقه به طبقه و همچنین بلوک به بلوک خواهد شد.

وی گفت: این پروژه طوری طراحی شده که ابتدا بخش اورژانس و بخش قلب به بهره برداری برسد سپس فازهای بعدی آن اجرایی شود و پیش‌بینی می‌شود این طرح تا پایان دولت به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام
captcha